Hej allesammen
Imorgen er det nu 2 uger siden at jeg fik afleveret mine kones dokumenter til det svenske migrationsverket. Jeg fik da jeg afleverede dokumenterne afvide, at jeg ville få tilsendt et nr. så jeg kan søge på deres hjemmeside og se hvor langt henne i forløbet hendes papirer er.
Jeg har intet hørt overhovedet fra migrationsverket, heller ikke så meget som en bekræftelse på at mine dokumenter er taget under behandling. Jeg er udmærket klar over at de har MEGA TRAVLT derinde, men hvordan kan jeg tage for gode vare, for at min kones papirer er under behandling, når jeg intet har hørt fra dem i 2 uger ?
Jeg går derfor nu uvidende rundt og afventer hvad svaret fra migrationsverket er ?
Min største frygt er at papirerne er gået tabt i migrationsverket og jeg stadigvæk i god tro går rundt og afventer svar fra migrationsverket om mine kones papirer er i orden. Det synes jeg altså ikke er en god service at få. Ikke god, når de nu alligevel har et system på deres hjemmeside hvor man kan søge på ens eget journal nr. for at se hvor langt ens papirer er i forløbet.
Jeg har skrevet en mail til dem, da det er umuligt at komme i kontakt til dem pr. telefon og da det samtidigt er svært for mig at møde op fysisk pga julen (masser af arbejde desværre)

Jeg kommer hjem sent.
Jeg har set inde på deres hjemmeside, at jeg ikke skal forvente at få svar på min mail, da denne netop vedr. ventetiden (eller rettere sagt modtagelsen af mine dokumenter), da jeg var inde at læse om ventetiden...
De skriver under linket:
http://www.migrationsverket.se/info/2246.html
Du som ansöker för första gången
Du som ansökt elektroniskt via vår webbansökan får beslut inom tre månader.
Arbetsbelastningen är för närvarande hög och väntetiden för beslut för övriga ansökningar är ungefär sju till nio månader från det att ansökan registrerats. En komplett ansökan går snabbare att handlägga.
Kan det virkelig passe at jeg skal vente i 7 til 9 måneder inden jeg får svar !?
Jeg har alt i den skønneste orden og alt er vedlagt i farvekopi og organiseret i mappe (lige til at gå til). Jeg kan ikke se hvad der skulle være til hinder for at der skal gå så lang tid.
Hvad skal man gøre