Afslag på familiesammenføring efter EU reglerne
Re: Afslag på familiesammenføring efter EU reglerne
Om det er chikane eller ej er vel et spørgsmål om politikken på området, men sagsbehandlerne i US reaktion er vel inden for disse rammer helt rimelig. Jens Peter skal i denne situation virkelig tænke kreativ (hvilket han også selv siger) og så kan det være at de får det trumfet igennem alligvel. Der er jo reelt intet der tilsiger at Jens Peters kone reelt har været sammen med Jens Peter, endsige været i Sverige, så alamklokkerne skal ringe hos US, da situationen sagtens kunne være pro forma. Men jeg håber da I får dem overbevist!
Bo Kotian Lund
-
fundiver199
Der er da omvendt endnu mindre, som tilsiger, at Jens Peters kone ikke skulle have opholdt sig sammen med ham i Sverige. Jeg mener, at der er fuldt ud dækning for at betegne US måde at behandle disse EU-ansøgninger på som ren og skær chikane. Men det er selvfølgelig ikke noget, de selv har fundet på. Det er noget, som de fra politisk hold er blevet pålagt at gøre.
Enig. men så den "virkelighed" vi må forholde os til i fremtiden.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jens Peter og konen blev, så vidt jeg kan forstå af hans indlæg, gift I SVERIGE - og så er det vel i princippet hamrende ligegyldigt om hun indtil da var i Paris, Rom eller Sevilla.
Bare det, at de (hvis de altså blev gift i Sverige), nødvendigvis må have haft planer om at indgå ægteskabet og dertil forud skaffet den nødvendige dokumentation, indgivet ansøgning om vielse i Sverige (formodentlig ved begges personlige fremmøde) OG i hvert fald ved vielsen har stået foran vielsesfogeden sammen er da fuldgyldigt bevis for at konen har været i Sverige sammen med Jens Peter.
Om de så først flyttede sammen EFTER vielsen (hvad jo end ikke er tilfældet), rager altså ikke US en høstblomst. Heller ikke selv om de kun nåede at bo sammen i en dag eller to, før de pakkede sammen og flyttede til DK. Der er jo intet krav til samlivets varighed, når det er ægtefæller det drejer sig om. Hvad var det nu, der var initialerne på den der US-sagsbehandler som bliver ved og ved med at plage folk med krav om mere dokumentation for ting, som de slet ikke behøver dokumentere? Måske Jens Peter og fruen har været uheldige og fået hende?
Bare det, at de (hvis de altså blev gift i Sverige), nødvendigvis må have haft planer om at indgå ægteskabet og dertil forud skaffet den nødvendige dokumentation, indgivet ansøgning om vielse i Sverige (formodentlig ved begges personlige fremmøde) OG i hvert fald ved vielsen har stået foran vielsesfogeden sammen er da fuldgyldigt bevis for at konen har været i Sverige sammen med Jens Peter.
Om de så først flyttede sammen EFTER vielsen (hvad jo end ikke er tilfældet), rager altså ikke US en høstblomst. Heller ikke selv om de kun nåede at bo sammen i en dag eller to, før de pakkede sammen og flyttede til DK. Der er jo intet krav til samlivets varighed, når det er ægtefæller det drejer sig om. Hvad var det nu, der var initialerne på den der US-sagsbehandler som bliver ved og ved med at plage folk med krav om mere dokumentation for ting, som de slet ikke behøver dokumentere? Måske Jens Peter og fruen har været uheldige og fået hende?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Initialerne på sagsbehandleren er S.H. Men der synes nu at være tale om en fast praksis, for jeg har hørt om noget helt tilsvarende fra andre sager med andre sagsbehandlere. Så jeg tror ikke, at der er tale om en sagsbehandlerfejl.
Hej.
Ja, vi boede i Spanien i 2 år, min mand har opholdkort, og huset er i mit navn... Men US tror ikke på at jeg (Danskeren) havede realt of faktist ophold i Spanien ???
Selv med bevis på flyttefirma osv da vi flyttede.. ved heller ikke hvad jeg skal still op, da de nu gærne vil se indkøbs kvitteringer...
Ja, vi boede i Spanien i 2 år, min mand har opholdkort, og huset er i mit navn... Men US tror ikke på at jeg (Danskeren) havede realt of faktist ophold i Spanien ???
Selv med bevis på flyttefirma osv da vi flyttede.. ved heller ikke hvad jeg skal still op, da de nu gærne vil se indkøbs kvitteringer...
-
fundiver199
Er sagen allerede gået videre til Integrationsministeriet som en klage, og har I haft nogen til at hjælpe jer med at kigge på den f.eks. en advokat?
Du kan ikke få hjælp til en sådan sag her i forum. Så du må enten have en advokat på banen eller skrive til ÆUG`s rådgivning og lade os kigge på de breve, som US har sendt til jer, så vi kan finde ud af, hvad der er op og ned på sagen.
Du kan ikke få hjælp til en sådan sag her i forum. Så du må enten have en advokat på banen eller skrive til ÆUG`s rådgivning og lade os kigge på de breve, som US har sendt til jer, så vi kan finde ud af, hvad der er op og ned på sagen.