Vi havde været gifte mindre end 3 år men mere end 2 år ved ansøgelsestidspunktet.
Jeg boede ikke i Sverige når vi søgte men vi havde en bolig der. Vi ventede ca. 2 mdr på at vi kunne komme til samtale på den svenske ambassade. Migrationsverket havde efterfølgende en sagsbehandling på ca. 2 mdr så 4 mdr alt i alt.
permanent ophold allerede efter 2 år i Sverige??
Re: permanent ophold allerede efter 2 år i Sverige??
Godt, men du havde et svensk personnr., inden din ægtefælle søgte om en opholdstilladelse, ikke? Og boligen i Sverige, var den købt? Der er nogle små detaljer som gør en vis forskel, når man søger, så vidt jeg kan regne ud.
Re: permanent ophold allerede efter 2 år i Sverige??
Ja svensk personnummer havde jeg men mener jeg ikke var noget krav. Boligen var købt allerede.
Det skal nævnes at ambassaden ikke mente at vi kunne ingive en ansøgning i henhold til de svenske regler. Det var kun fordi jeg påstridigt mente at det var min ret som den blev modtaget. Men kun hvis vi indleverede to ansøgninger, en EU og en "svensk" ansøgning.
Det skal nævnes at ambassaden ikke mente at vi kunne ingive en ansøgning i henhold til de svenske regler. Det var kun fordi jeg påstridigt mente at det var min ret som den blev modtaget. Men kun hvis vi indleverede to ansøgninger, en EU og en "svensk" ansøgning.