Du skal selv melde flytning til både postvæsenet og alle, som sender dig post. Det er ikke sådan, at bestyrelsen i din andelsboligening får at vide, at du har skiftet adresse, men hvis lejligheden står tom i mere end cirka 1 måned (ingen har adresse i den), så reagerer kommunen på et tidspunkt. Så du bør se at finde en fremlejer. Jeg forstår ikke, at det kan være så svært, det er vel bare et spørgsmål om ikke at sætte huslejen for højt, og så indrykke en annonce i Den Blå Avis?
Hvilke problemer I måtte få med US, når I til sin tid søger opholdskort i Danmark, det kan du lige så godt selv gætte på, som jeg kan det. Hverken jeg eller andre sidder og kigger sagsbehandlerne over nakken hver dag, så vi kender ikke det detaljerede indhold i alle de afgørelser, de træffer.
Spørgsmål som "kan man få afslag hvis dit og dat og dut" kan derfor helt generelt ikke besvares. Man kan kun sige noget om det grundlæggende, nemlig at du skal dokumentere, at du faktisk og reelt er flyttet til Sverige, og at Sverige har været det, som skattevæsenet kalder for "centrum for dine livsinteresser".
Sverige
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Sverige
Du behøver jo ikke melde flytning til folkeregisteret i DK, når du flytter til Sverige - når du melder dig TIL i Sverige, meddeler de svenske myndigheder dette til de danske.
Til alle private institutioner, dvs. banker, forsikringsselskaber, pensionskasser o.l., skal du selv sørge for at meddele din nye adresse. Du skal især være opmærksom på, at forsikringsselskabet skal have at vide, at du STADIG har din andelsbolig og at du gerne vil beholde din familieforsikring på den, når den står møbleret, ellers vil de formodentlig flytte din forsikring til din nye adresse eller opsige den. Du bliver nødt til at forhandle med dem.
Hvis du hentyder til den lejekontrakt, du vil have på fremlejen i DK, så ville jeg vente med at sætte dato på den, indtil du faktisk HAR en lejer. Så laver du simpelt hen en slutdato som i er enige om, og den kan være lige så langt eller kort ud i fremtiden som du og lejer har behov for. Hvis din lejlighed er i nærheden af et større uddannelsessted, så kontakt dem og få din lejlighed på listen over muligheder for korttidsleje for gæstestuderende og gæsteforskere.
Til alle private institutioner, dvs. banker, forsikringsselskaber, pensionskasser o.l., skal du selv sørge for at meddele din nye adresse. Du skal især være opmærksom på, at forsikringsselskabet skal have at vide, at du STADIG har din andelsbolig og at du gerne vil beholde din familieforsikring på den, når den står møbleret, ellers vil de formodentlig flytte din forsikring til din nye adresse eller opsige den. Du bliver nødt til at forhandle med dem.
Hvis du hentyder til den lejekontrakt, du vil have på fremlejen i DK, så ville jeg vente med at sætte dato på den, indtil du faktisk HAR en lejer. Så laver du simpelt hen en slutdato som i er enige om, og den kan være lige så langt eller kort ud i fremtiden som du og lejer har behov for. Hvis din lejlighed er i nærheden af et større uddannelsessted, så kontakt dem og få din lejlighed på listen over muligheder for korttidsleje for gæstestuderende og gæsteforskere.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG