Forsørgelsespligt i Sverige efter EU reglerne HASTER!!
Re: Forsørgelsespligt i Sverige efter EU reglerne HASTER!!
Hvilken a-Kasse har afvist dig? Alfa-kassan i Sverige kan i hvert fald ikke afvise dig, hvis du har været grænsegænger.
Bre lige for at være med i denne tråd da det måske snart bliver min tur til at søge (akasse). betyder det at hvis jeg blir fyret fra mit arbejde hvor min løn lægger på 15,000 Dkr ryger ned på 10,000 SEK fordi jeg skal søge støtten i en svensk a-kasse
??
Ja, den højeste sats i Sverige er vistnok på 680 SEK om dagen før skat. Dvs. omkring 10.000-11.000 SEK efter skat om måneden.
Hmm det blir da en svær overgang hvis det skulle ske. og jeg kan læse mig frem til fra jeres tidligere indlæg at det ikke kna lade sig gøre at få dem udbetalt fra en dansk a-kasse når man ik bor her??
Ja, den danske regerings fortolkning af EU-regler er også på det felt på kant med intentionen af lovgivningen, men det vil jo kræve en årelang retssag at få medret her, og så længe er der nok ingen, der er parat til at gå uden penge på lommen.
Så enten må du overføres til en svensk a-kasse og få dagpenge derfra, eller også må I flytte retur til Danmark, så du kan få dagpenge i Danmark.
Så enten må du overføres til en svensk a-kasse og få dagpenge derfra, eller også må I flytte retur til Danmark, så du kan få dagpenge i Danmark.