Hvem lyver og hvorfor ??????

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Amichka
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 05.10.2008 18:44:31

Har De i US nogle fast kriteria for at sortere (klassificere) sager som kompliceret eller ukompliceret?

Hilser! :P

wesensteen
Kontakt:

hvem lyver...

Indlæg af wesensteen » 05.10.2008 20:27:49

Fundiver, du er jo helt fantastisk! Herligt å se tingene sådan stilet op, det er jo bare - skønt! :D At ikke Birthe Rønn ikke har hyret dig til å lave reglerne kan jeg ikke forstå (udfra devisen: Hold venner tæt på, men fjenden endnu tættere.. :lol:

Jeg er norsk statsborger, men har vært bosat i sammenhængende tyve år her i DK, og har hele tiden arbejdet og betalt min skat til den danske stat. Min uddannelse tog jeg i Norge inden jeg kom hertil, så selv den fik Danmark gratis. Det er klart jeg ikke kan forstå jeg ikke bare kan tage min kæreste her til landet, blot fordi hun er for "fremmed" for Danmark.

Nu er planen at taget og bosætte mig i Tyskland i Flensborg
, for jeg søger arbejde i nabokommunen på den anden side af grænsen, Aabenraa. Det bliver ikke noget offer, da det er en smuk by, Flensborg.

Videre er planen at få min kæreste (i to år) til Tyskland, og regner med at det ikke er noget problem. Hun er et år yngre end mig, men jeg har været gift før...så måske der går lang tid. Vi vil så gifte os hurtigst muligt, og som jeg forstår reglerne, dernæst søge US om ophold (eller er det statsforvaltningen i Aabenraa?) om FS efter EU reglerne. Og så var det vist noget med procesuel udsættelse på udrejse eller hvad? Hvis det tager syv måneder at få FS, er det OK for mig, bare hun kan bo med mig hele tiden, og ikke skal hjem og vente i mellemtiden.

Håber nogen vil kommentere min fremgangsmåde og samtidig vil jeg høre om det har betydning om man er blevet gift i DK (f.eks. Tønder), Norge eller Tyskland. Hvorfor jeg ikke bare rejser til Norge, som er det enkleste for mig, hænger sammen med at jeg har børn boende hos sin mor, i Syd-Danmark, og dem vil jeg helst ikke slippe i et halvt år. Så skal det være EU reglerne, skal det være Flensborg.

Om hun så skal lære tysk efter samme model som i DK, eller de forstår det er fånyttes efter som hun blot venter på at komme til DK, finder jeg ud af. Godt at vide er det uanset at der bor mange der taler dansk i den gamle danske by, Flensborg, og dansk undervisning kan vel ikke koste en formue. For jeg vil tilbage, så dansk skal hun lære. Det kan kun gå for langsomt, eftersom det er første betingelse for at få arbejde her til lands. Og arbejde giver ikke kun penge, det øger forståelsen for det nye samfund, og der kan de jo ikke være uenige i der inde i integrations-ministeriet.

Tak for svar og tak på forhånd for den videre vejledning. Hvad skulle jeg gjort uden ÆUG?! :wink:

p.s. Har jeg oversæt det, eller er det ingen "stickers" her i forumet? Altså sådanne råd og retningslinjer, som du stiller op, Fundiver? Som jo er eksmpel på noget alle her inde går og undrer sig over. Så skal de ikke gentages, men blot henvise til dem. Ex. Sticker: "Fordele ved at søge om FS via EU reglerne"

p.p.s Hov, jeg har lige opdagtet I har lageten folder/PDF fil med noget I
kalder "Slesvig-løsningen". http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... lderen.pdf. Den har jeg lige printet ud, til hyggelæsning i sofaen. :)

Fleischer

Re: Hvem lyver og hvorfor ??????

Indlæg af Fleischer » 12.08.2011 13:05:29

Vi har over 10 aars forskel paa os... og har begge vaeret gift foer, men har modtaget brev om at vi faar svar senest 3 maaneder efter vores ansoegning blev afleveret... Saa man kan altsaa godt vaere en simpel sag trods aldersforskel og tidligere giftemaal !!!

Besvar