Nu skal det være, Sverige og studier, men hvordan?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.08.2008 17:24:15

Ser lige, at I jo ikke er flyttet til Sverige endnu :)

Så du må altså skrive, at HVIS du flytter til Göteborg og gør sådan og sådan, og efterfølgende flytter tilbage til Aalborg (ikke Århus - my bad), vil du så have ret til familiesammenføring efter EU-reglerne, og hvilke betingelser skal i den forbindelse være opfyldt.

De bliver sikkert sure derinde over disse åbenlyse forsøg på at "omgå" de danske regler, men jeg tvivler på, at de midt i en Ombundsmandsundersøgelse om netop dette forhold tør undlade at opfylde deres oplysningspligt.

Så spørg du bare løs - men helst skriftligt :)

Anne&Todd
Geografisk sted: Danmark/New Zealand

Indlæg af Anne&Todd » 13.08.2008 17:47:36

Det lyder som en rigtig god ide med at skrive. Hvor lang tid svarfrister har de ca på skrift? Jeg kan huske vi skrev en mail, mens jeg boede på New Zealand i juni 07, den fik vi svar på december 07 :roll:

Det eneste er at jeg starter studie her d. 1, altså om godt 2½ uge. Så det bliver lidt mærkeligt at jeg starter med at studere, så flytter og så tilbage igen. Det er også lidt derfor at vi har talt om at Todd får et work/holiday visum (som jeg regner med går under lovligt ophold, altså hvis man ser foruden den nye ef-domstols dom, men sådan som de beskriver det på nyidanmark?) For så kan vi undskylde det med at han har fået et job deroppe, og jeg vil flytte med ham? :wink:

Besvar