Hjælp - vedr. visum/sverige og bo i Tyrkiet

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjælp - vedr. visum/sverige og bo i Tyrkiet

Indlæg af mh1 » 18.03.2014 07:24:36

1. Det skulle kunne lade sig gøre - men der har vist ingen tilbagemeldinger været fra dem, som har prøvet at søge på den måde.
2. Ja, men hvorfor så ikke blive gift i DK?
3. Næh, hvorfor skulle det det?
4. På samme måde som de titusindvis af andre udlændinge uden dansk eller svensk - eller tyrkisk - personnummer bliver viet andet steds end deres respektive hjemland. Du fik linket til oplysning om processen i Sverige, for DK kan du fx læse her: https://www.aarhus.dk/da/borger/familie ... dinge.aspx
5. Det gør det i reglen lettere hvis man spørger om råd og vejledning FØR man lægger planer, men ingen kan jo endnu sige om du har forkludret noget ved at gøre det omvendt.
mh
Rådgiver for ÆUG

CPH26

Re: Hjælp - vedr. visum/sverige og bo i Tyrkiet

Indlæg af CPH26 » 18.03.2014 10:03:23

Tak for svar :)..

Jeg har skam fået rådgivning inden jeg besluttede mig - har fået alt for mange "forslag" - jeg har fulgt en dansk kollegas anvisning - som har fået alt i orden :)..

Jeg venter lidt og ser om jeg hører noget fra migrationsverket - synes det er belastende at der er 11 mdr. behandlingstid :/

Alternativt får jeg en anden familiemedlem til at invitere hende til Danmark - hvor vi bliver viet her - så flytter hun med mig til Sverige - så må man tage på migrationsverket sammen?

På forhånd tak..

Besvar