Ophold til forældre efter EU-regler
Re: Ophold til forældre efter EU-regler
Julia, jeg kan desværre ikke fortælle dig hvilke dokumenter min far brugte, da det var ham der lavede det hele, ikke mig
og så var det ikke efter EU regler, det var familiesammenføring med øvrige familiemedlemmer. Men jeg ved at de havde meget med i ansøgningen. Så var det også et plus at min far var enebarn og voksede op kun sammen med sin mor, og hans mor har boet sammen med os indtil den dag mine forældre flyttede til Danmark, og hun blev altid forsørget af min far siden min far blev voksen også under den tid han boede i Danmark og hun boede i et andet land. Også spillede det en rolle at hun havde brug for pleje fordi at hun var syg, men der var ikke mulighed for det der hvor hun boede, US kunne heller ikke henvise min far til at flytte til sin mor.
Re: Ophold til forældre efter EU-regler
Man får forskellige svar!
Sidste uge har jeg talt med en advokat, hvor hun sagde, at man skal ansöge om opholdstilladelse for mor og far lige efter man har fået sin egen opholdstilladelse. ( inden 1 år )
Men hun sagde samtidig at man kan pröve og kompletere sagen med andre ord.
Og få dem til at tage hensyn til sygdom eller andre tinge som kan ha et betydning for at de ikke skal laegge meget vaegt på hvornår man sidst har vaeret bosaet på samme adresse.
Og i dag har jeg ringt til MIgrationsverket for at höre om hvad der kraeves for at få mor til Sverige.
Hun mener at der meget meget stor risiko for at få en avslag.
Det kommer ikke at blive bevilget! Og oven i det, sagde hun at min mors ansögninger om besögs visum kommer også at blive påvirket, hvis de maerker at hun vil bosaette sig i Sverige.
Man ved ikke hvad man skal.
Sidste uge har jeg talt med en advokat, hvor hun sagde, at man skal ansöge om opholdstilladelse for mor og far lige efter man har fået sin egen opholdstilladelse. ( inden 1 år )
Men hun sagde samtidig at man kan pröve og kompletere sagen med andre ord.
Og få dem til at tage hensyn til sygdom eller andre tinge som kan ha et betydning for at de ikke skal laegge meget vaegt på hvornår man sidst har vaeret bosaet på samme adresse.
Og i dag har jeg ringt til MIgrationsverket for at höre om hvad der kraeves for at få mor til Sverige.
Hun mener at der meget meget stor risiko for at få en avslag.
Det kommer ikke at blive bevilget! Og oven i det, sagde hun at min mors ansögninger om besögs visum kommer også at blive påvirket, hvis de maerker at hun vil bosaette sig i Sverige.
Man ved ikke hvad man skal.