Brev om personligt møde i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

pkm

Re: Brev om personligt møde i Danmark

Indlæg af pkm » 03.10.2012 14:19:28

Hvis I afleverer ansøgningen på den danske ambassade er der ikke noget problem.

Jeg afleverede ansøgningen hos US i Danmark (da jeg studerer i kbh og alligevel skal over broen flere gange om ugen). Da vi ansøgte var min mands Schengen-visum udløbet og derfor tog han ikke med. Altså har ingen danske myndigheder set min mand og kontrolleret at han er den, han giver sig ud for at være i ansøgningen.

Derfor skulle vi tage til den danske ambassade i Stockholm for at få afgørelsen på ansøgningen. De skulle lave et ID-tjek på min mand inden de måtte give os kuverten. Da ambassaderne rundt omkring i verden har myndighed til at lave dette tjek, er jeg ret overbevist om, at I ikke bliver bedt om at rejse til Danmark for at få afgørelsen.

sion

Indlæg af sion » 03.10.2012 17:02:09

Vi blev indkaldt til Danmark selvom min kone egentlig ikke lovligt kunne tage til landet, men tænker at det måske er fordi vi sendte ansøgningen dertil med brev. Det kan også være fordi vi bor i malmø og det er meget tæt på¨.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 03.10.2012 20:18:30

US kan jo ikke vide, om din ægtefælle har svensk opholdskort/opholdstilladelse, medmindre I da har fremsendt kopi som dokumentation, så når man sender ansøgning med posten vil man altid blive bedt om at møde frem for at få afgørelsen.

annabacher

Indlæg af annabacher » 19.10.2012 09:48:53

Men altså igen, hvis så både jeg og min mand møder personligt op på den danske ambassade i madrid, så burde vi ikke blive kaldt ind igen for at få en afgørelse?

Besvar