Vedr. permanent ophold
Vedr. permanent ophold
Hej
Min kone og jeg kom tilbage til Dk i marts måned 2012 hvor hun havde fået Dansk opholdskort i 5 år efter EU regler. Det er vel først efter 5 år at vi kan søge om permanent ophold til hende? Eller 3 mdr før de 5 år er gået?
Med venlig hilsen
Ole
Min kone og jeg kom tilbage til Dk i marts måned 2012 hvor hun havde fået Dansk opholdskort i 5 år efter EU regler. Det er vel først efter 5 år at vi kan søge om permanent ophold til hende? Eller 3 mdr før de 5 år er gået?
Med venlig hilsen
Ole
-
- Geografisk sted: Danmark
Re: Vedr. permanent ophold
Hun kan godt søge 3 mdr før de 5 år er gået.
Hvor skal vi så søge henne 3 mdr før, og er det et permanent opholdstilladelse hun får når vi søgte tilbage fra Sverige via EU regler?
Hvorfor er der nogen der siger at man kan søge 1 år før at opholdskortet udløber? Min kones veninde, de søgte 1 år før. Men det er måske anderledes når det ikke er samme måde hun blev godkendt i DK på, som med min kone?
Hvorfor er der nogen der siger at man kan søge 1 år før at opholdskortet udløber? Min kones veninde, de søgte 1 år før. Men det er måske anderledes når det ikke er samme måde hun blev godkendt i DK på, som med min kone?
Statsforvaltningen behandler ansøgninger efter EU-retten.
Men hvor længe før må man søge?skaanebo skrev:Statsforvaltningen behandler ansøgninger efter EU-retten.