Min kone fra Nepal og jeg er nu kommet der til hvor vi skal til at flytte tilbage til DK.
Vi har boet i Sverige 5 måneder nu og er interesseret i hurtigst muligt at få EU-opholdskort i DK til min kone. Hun har fået kortet i Sverige.
Min kone har været hjemmegående i Sverige og jeg selv har pendlet til mit arbejde som er i Tyskland. Jeg arbejder 14 dage af gangen offshore, så er kørt til DK hver 14. dag hvor min bil så har stået på Esbjerg havn 14 dage. Eneste bevis for dette er brobizz kvitteringer. Vi har desuden alle andre beviser i orden: lejebolig, fritidsaktiviteter, svensk bil, bankkonto, telefon, forsikringer, indkøb osv.
Vores lejebolig i Sverige er dog sagt op pr. 30/11 da den er alt for dyr. Vi har mulighed for at leje et helårshus, som dog ligger helt oppe omkring Karlstad i Sverige.
For at gøre det endnu mere indviklet, har jeg besluttet at sige mit job op, da jeg vil starte på uddannelse i DK slut januar 2016.
Så er spørgsmålet om det er klogt at lave tilbage flytningen 30/11, hvilket ville være mest reelt?
Eller at søge om forhåndsgodkendelse NU og blive boende indtil godkendelsen er givet?
Når vi sender ansøgningen om tilbage flytningen, skal jeg jo registreres som selvforsørgende, hvilket ikke er et problem. Men hvis ansøgningen ikke er godkendt inden de ca. 2 måneder, er jeg jo studerende.
Behøver jeg at oplyse dem om at jeg begynder studerer?
Det vil jo virke noget mærkeligt at man bor i Midtsverige og studerer i Esbjerg.
Hvad er vores chancer for godkendelse hvis vi flytter hjem 30/11 efter 6 måneder i Sverige når jeg har pendlet og ellers har dokumentationen i orden?
På forhånd tusind tak for hjælpen.