Tyskland

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
helenemijic

Tyskland

Indlæg af helenemijic » 09.10.2015 06:45:29

Hej Forum

Jeg står og skal flytte til Tyskland den 1 december sammen med min Serbiske mand, men der er en masse ting vi stadig er uvisse om og håber derfor i kan hjælpe lidt.

Hvad er kravene for familiesammenføring i Tyskland. Jeg går på en dansk universitetsuddannelse og vil derfor få min su i Tyskland. Jeg kan forstå at jeg skal kunne forørge min ægtefælde, men er der nogen præcise tal for hvor meget man skal råde over? Samtidig er jeg i tvivl om der er krav til boligstørrelse osv. Vi har haft henvendt os på den tyske ambassade i Serbien, men de hævder at de har fjernet kravene og at han blot kan flytte med når vi er gift. Kan det være rigtigt? Lyder usandsynligt i mine øre :)

Andre gode tips og informationer omrking flytningen eller ting vi skal være opmærksomme på, modtages gerne :)
Samt hvis nogen skulle vide skatte og sygesikrings regler i tyskland, når man modtager dansk SU. Disse indormationer har det ikke været muligt for mig at finde eller få hos ambassaden.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Helene

skaanebo

Re: Tyskland

Indlæg af skaanebo » 09.10.2015 07:30:31

Du kan læse alt om brug af EU-regler i menupunktet "Rådgivning" øverst her på siden. Efter EU-regler stilles ingen krav om størrelse på bolig, men I skal naturligvis kunne folkeregistreres på adressen.

helenemijic

Re: Tyskland

Indlæg af helenemijic » 09.10.2015 11:18:38

Tak skaanebo. Jeg har været derinde og læse tidligere og kender til de tidligere regler. Er egentlig nysgerrig på om reglerne har ændret sig, hvad angår familiesammenføring i Tyskland, som ambassaden fortalte.

Og syntes ikke at jeg specifik kunne finde svar på ovenstående spørgsmål i vejledningen, så håbede at noget som har stået i samme situation kunne dele deres viden oh erfaringer :)

Besvar