Familiesammenføring eu régler
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring eu régler
Det vigtige er, at du ikke har RÅDET over en bolig i Danmark. Det vil nemlig alt andet lige rejse en stor og besværlig tvivl om, hvor du har haft centrum for dine livsinteresser. Desuden koster det jo r... ud af bukserne at betale husleje to steder. Så alene af den grund bør du opsige eller fremudleje din danske bolig, medens du er i Sverige.
Jeg hører også til en af dem, der læser regler efter regler. Er blevet klogere på en del men også lettere forvirret over andet.
Jeg er gift med en nigerianer og er overbevist om at det eneste rigtige for os er at søge familiesammenføring efter EU reglerne.
Vi har valgt at jeg flytter til Tyskland i starten af det nye år. Tyskland er valgt idet min søn og hans kommende japanske kone også flytter dertil.
Hvornår kan jeg, efter min flytning, søge familiesammenføring med min mand? Så snart jeg er registreret som borger i Tyskland eller skal jeg have boet der et stykke tid?
Jeg er gift med en nigerianer og er overbevist om at det eneste rigtige for os er at søge familiesammenføring efter EU reglerne.
Vi har valgt at jeg flytter til Tyskland i starten af det nye år. Tyskland er valgt idet min søn og hans kommende japanske kone også flytter dertil.
Hvornår kan jeg, efter min flytning, søge familiesammenføring med min mand? Så snart jeg er registreret som borger i Tyskland eller skal jeg have boet der et stykke tid?
ÆUG rådgiver
Ja, så snart du er registreret.
Tusind tak, Skaaneboskaanebo skrev:Ja, så snart du er registreret.
ÆUG rådgiver
Skal jeg søge familiesammenføring i Tyskland og hvor? Jeg går ud fra at min mand skal søge hos Den Tyske Ambassade i Nigeria.skaanebo skrev:Ja, så snart du er registreret.
Eller kan jeg, som dansk statsborger, søge familiesammenføring under EU reglerne i Danmark selv om vi bor i Tyskland?
ÆUG rådgiver
Din ægtefælle skal have sluttet sig til dig, mens I bor i Tyskland, INDEN I rejser videre til Danmark.
Så din ægtefælle skal enten rejse til Tyskland på visum eller opholdstilladelse eller opholdskort og så derefter rejse videre sammen med dig til Danmark. I kan søge om forhåndstilsagn hos Statsforvaltningen i Danmark, inden I flytter videre til DK. Altså mens I stadig bor i Tyskland.
Så din ægtefælle skal enten rejse til Tyskland på visum eller opholdstilladelse eller opholdskort og så derefter rejse videre sammen med dig til Danmark. I kan søge om forhåndstilsagn hos Statsforvaltningen i Danmark, inden I flytter videre til DK. Altså mens I stadig bor i Tyskland.
Tusind takskaanebo skrev:Din ægtefælle skal have sluttet sig til dig, mens I bor i Tyskland, INDEN I rejser videre til Danmark.
ÆUG rådgiver
Og hvordan er det så lige med familiesammenføring? Skal vi søge det når vi begge opholder os i Tyskland eller skal han søge fra sit hjemland,når han har fået opholdskort?skaanebo skrev:Din ægtefælle skal have sluttet sig til dig, mens I bor i Tyskland, INDEN I rejser videre til Danmark.
ÆUG rådgiver
Man kan formentlig gøre begge dele, så det afhænger helt af jer selv.
Vi har lige fået en køreplan fra Ausländerbehörd her og den siger:
Min mand skal ansøge om et D-visa med bemærkningen Ehegattennachzug ved den tyske konsul i Lagos.
Da de der vil verificere at alle oplysninger er korrekte og at det altså er mig han er gift med, siger de at det bedste vil være at jeg kommer til Lagos og deltager i mødet omkring ansøgning om visum. Dels for at kunne bekræft at jeg er samme person som på vores billeder og dels for at se hvordan vi agerer overfor hinanden - altså for at afluse at ægteskabet ikke er arrangeret.
Der skal desuden en million forskellige dokumenter, angivelse af fulde navn og adresser på vidner til vores bryllup osv. Alt dette skal kontrolleres lokalt i Nigeria.
Dog siger Ausländerbehörde at vi ikke skal være nervøse, for han vil få det visum men det kan tage lidt tid.
Når han så får det visum og er her i Tyskland hvor jeg nu bor, skal vi på Ausländerbehörde for at søge om hans opholdskort.
Min mand skal ansøge om et D-visa med bemærkningen Ehegattennachzug ved den tyske konsul i Lagos.
Da de der vil verificere at alle oplysninger er korrekte og at det altså er mig han er gift med, siger de at det bedste vil være at jeg kommer til Lagos og deltager i mødet omkring ansøgning om visum. Dels for at kunne bekræft at jeg er samme person som på vores billeder og dels for at se hvordan vi agerer overfor hinanden - altså for at afluse at ægteskabet ikke er arrangeret.
Der skal desuden en million forskellige dokumenter, angivelse af fulde navn og adresser på vidner til vores bryllup osv. Alt dette skal kontrolleres lokalt i Nigeria.
Dog siger Ausländerbehörde at vi ikke skal være nervøse, for han vil få det visum men det kan tage lidt tid.
Når han så får det visum og er her i Tyskland hvor jeg nu bor, skal vi på Ausländerbehörde for at søge om hans opholdskort.
ÆUG rådgiver
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Der er nok lidt for mange, som har snydt sig til visum, derfor den nøje kontrol.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det var såmænd også bare en generel information om hvordan det foregår her fra Tyskland
ÆUG rådgiver