For min svåger arbejder i arbejdsformidling og han siger at de ikke giver noget midlertidigt personnummer til dem som ikke har opholdskort indu.
1-Er det korrekt?
*Hvis ikke, hvordan søger man midlertidigt personnummer til min mand før han får svar fra migrationsverket om sit opholdskort?
2- Jeg skal til skatteverket i morgen og søge folkbokföring , men jeg har ikke anmeldt min flytning på kommunen i DK indu, skal gøre det i løbet af denne uge, er det ok jeg starter med at gøre det i Sverige først ?
3-Jeg har også været på migrationsverket i dag , men det var propfyldt med mennesker , ville havde været inde og snakke med dem og fortælle dem om min situation for jeg er blevet meget forvirret ! men ingen held :/ : Min mand bor lige nu i Tunesien , vi vil gerne søge opholdskort efter EU regler snart , men hvis vi skal søge herfra , skal han være i Sverige og bo og derefter bestille EU kort til os begge to , og så kan han blive her selvom hans turistvisum udløber , er det korrekt ?
**Hvis vi søger fra hjemmelandet , kan han kun komme herop og besøge mig mens hans visum er gyldigt , ellers kan han ikke være her når hans visum udløber , er det korrekt?
Nu tænker jeg bare at det bedste ville være hvis han kom herop, tager på migrationverket og søger om opholdskort , bliver her , begynde med at læse og arbejde hvis muligt , og integrere sig stille og roligt indtil vi får svar. Er det dumt at gøre det på den måde ?
-I og med at vi først får svar om max 16 måneder , som er langtid , kan migrationverket nægte at give min mand opholdskort ? Hvad kan man gøre for at forstærke hans chance for at få det?
Jeg siger tusind tak på forhånd for jeres stor hjælp