Hjælp mig ud venner det Haster!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hjælp mig ud venner det Haster!!!!!!!!!!!!!!!!!
ok venner jeg har ringet til statsforvaltning idag og fik at vide jeg kan sagtens flytte til danmark via Eu regler uden at jeg skal arbejde 10 timer i sverige da jeg har britisk statsborger!!!! spørgsmålet er kan jeg søge fra sverige? altså beholde min svensk adresse? eller skal jeg flytte med min kone til dk? hjælp mig pleaseeeeeeee 
Du kan sagtens søge om familiesammenføring til Danmark, mens I beholder jeres adresse i Sverige - når opholdstilladelsen så gives, får I seks måneder til at rent faktisk at flytte til Danmark
Senest rettet af skaanebo 19.08.2008 09:03:53, rettet i alt 1 gang.
ville det sige jeg kan søge om familiesammenføring og beholde mit svensk adresse? skal jeg så afl ansøgning i statsforvaltning? på ansøgning står der skriv dit adress? skal jeg så skrive den svenske adress?skaanebo skrev:Du kan sagtens søge om familiesammenføring til Sverige, mens I beholder jeres adresse i Sverige - når opholdstilladelsen så gives, får I seks måneder til at rent faktisk at flytte til Danmark
I kan som sagt blive boende i Sverige, mens de danske myndigheder behandler jeres sag. Du skriver blot din adresse i Sverige på ansøgningen og skriver et følgebrev, hvor du forklarer, at I har til hensigt at bosætte jer i Danmark, så snart opholdstilladelsen er givet.
Ansøgning efter EU-regler indleveres til statsforvaltningen.
Ansøgning efter EU-regler indleveres til statsforvaltningen.