Indboforsikring?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
KardelenG
Indlæg: 34
Tilmeldt: 29.08.2013 22:12:35

Indboforsikring?

Indlæg af KardelenG » 08.06.2014 19:56:16

Jeg har læst alle steder at folk vedlægger bilag for indboforsikring og ulykke som bevis på at de har et reelt ophold i SE. Men jeg tænker, at jeg ikke nødvendigvis vil tegne sådan en når jeg er studerende og ikke har værdifulde ting herhjemme. Hvad tænker i om det? Der er jo frivilligt? Og man kan have 1000 andre beviser på, at man har et reelt ophold :-)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Indboforsikring?

Indlæg af mh1 » 08.06.2014 20:30:01

Uanset om du har værdifulde ting, bør du tegne en husstandsforsikring, som bl.a. (i hvert fald i DK) udover ulykkesforsikring (som man ALTID bør have) også omfatter ansvarsforsikring, så du ikke selv skal betale, hvis fx du eller nogen i din husstand ved et uheld smadrer naboens kølerhjelm med en potteplante, som faldt ud af vinduet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Zombie
Indlæg: 41
Tilmeldt: 14.04.2011 12:45:05

Re: Indboforsikring?

Indlæg af Zombie » 18.09.2014 01:42:11

Solid forsikring har tilbud til studerende på 33 kr om måned http://www.solidab.se/Vara_forsakringar ... ng_student

Besvar