Jeg har en kæreste der er Hollandsk statsborger og bor stadig i Holland. Nu er vi ved at planlægge hvordan hun kan flytte hertil. Hun har selv 2 børn der ville flytte med hende.
Jeg har 2 børn med min eks-kone, som bor og arbejder her i Danmark, og derfor ville den bedste løsning for os være, at bo i Danmark så vi begge to kunne være omkring vores børn. Er det nok i forhold til tilknytningskrav?
Hvis hun ikke finder arbejde før hun flytter, skal jeg så sørge for at få anfordringsgaranti fra min bank eller er det ligegyldigt da vi ikke er gifte?
Er det rigtigt forstået at hun/hendes børn ikke ville få CPR nummer indtil hun har fået accepteret opholdstilladelse? Hvordan er det så i forhold til registrering i skole for børnene?
Kan det virkelige passe at vi risikerer at de ville blive sendt tilbage til Holland hvis hun kommer til med at være her uden arbejde i nogle måneder, ligegyldigt om mine løn dækker alt vi har behov for? Eller er det kun noget som staten går i gang med hvis hun begynder at søge offentlig hjælp (kontanthjælp osv.)?
Nu synes vi det er lidt for risikabelt at hun bare flytter til Danmark med sine børn og håber på at få job i den nærmeste fremtid hvis det kan medføre at hun bliver sendt "hjem" igen... hvordan kan vi være sikker på at hun kan få cpr nummer og ikke vil blive sparket ud af landet igen?