FS efter EU regler og sociale ydelser 3år
FS efter EU regler og sociale ydelser 3år
Et kort spørgsmål:
Gælder reglen om at man ikke må have modtaget sociale ydelser i 3år også ved familiesammenføring efter eu-regler. Hvis man eks.vis flyttede til sverige med sin kæreste i 3mdr. og efterfølgende søgte om fammiliesammenføring i DK ?
Gælder reglen om at man ikke må have modtaget sociale ydelser i 3år også ved familiesammenføring efter eu-regler. Hvis man eks.vis flyttede til sverige med sin kæreste i 3mdr. og efterfølgende søgte om fammiliesammenføring i DK ?
Re: FS efter EU regler og sociale ydelser 3år
Ja, efter danske regler, ikke ved brug af EU-regler.
Så jeg ville kunne flytte 3mdr. til sverige med min kæreste og derefter kunne opnå opholdstilladelse for hende i DK uden hensyn til at jeg for 1år siden modtog sociale ydelser ?
Ja, hvis du har gjort brug af den frie bevægelighed, altså været arbejdstager, studerende, pensionist eller person med tilstrækkelige midler i Sverige.
Husk også at i skal være gift/have boet sammen i ca. 18 mdr.
Husk også at i skal være gift/have boet sammen i ca. 18 mdr.
Mange tak for svar skaanebo
Detaljen med de 18mdr. Havde jeg ikke lige læst før. Skal det forståes som at det er nok man har været gift i 18mdr men ikke boet sammen så længe når man ansøger om FS efter EU regler ?
Detaljen med de 18mdr. Havde jeg ikke lige læst før. Skal det forståes som at det er nok man har været gift i 18mdr men ikke boet sammen så længe når man ansøger om FS efter EU regler ?
ENTEN skal I være gift ELLER også skal I kunne dokumentere ca. 18 måneders forudgående samliv på fælles adresse.
mange tak skaanebo