Hjæææælp!!! Hvordan får jeg min kæreste til Danmark?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

dianajoel

Re: Hjæææælp!!! Hvordan får jeg min kæreste til Danmark?

Indlæg af dianajoel » 17.12.2013 21:33:27

mh skrev:Din store har en selvstændig tilknytning til DK, din yngste har mindst normalsamvær med sin far, og derfor behøver hun ikke opfylde 'selvstændig tilknytning' for at kunne udløse en dispensation.

Din yngste vil - under forudsætning af at hun som danske børn flest - går i dansk daginstitution og evt. skole - opfylde 'selvstændig tilknytning' når hun er ca. 6 år - altså lige om lidt :wink:

Se: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... -boern.htm
"Efter fast praksis vil børnene have opnået selvstændig tilknytning til Danmark efter 6-7 år her i landet, hvor børnene har gået i dansk institution/skole."
mange tak for svaret. Den lille går i børnehave. så ja. :)
mh skrev:Om du skal opfylde tilknytningskravet afhænger af om du har været dansk statsborger i 26 år eller mere. Det har du jo ikke oplyst :wink:
Nej det var en lille forglemmelse. Men jeg er 37 år, og har altid boet i danmark. ;)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.12.2013 09:58:21

Jamen så stilles tilknytningskravet ikke, og så er det helt op til jer, om din mand vil besøge Danmark på et visum, før han søger om familiesammenføring med dig.

Dit 5-årige barn vil desuden sikre jer dispensation fra alle kravene, hvis det har normal samkvem med sin far. Dit 17-årige barn vil for så vidt også sikre dispensation, men i princippet kan barnet jo nå at fylde 18 år, før I søger, så derfor tillod jeg mig at se bort fra det. Du har jo ikke oplyst, hvor lang tid der er til 18-års fødselsdagen, eller hvornår præcis I planlægger at søge. Så derfor kan jeg - og andre - ikke vide, om det 17-årige barn vil få betydning for sagen eller ej.

Voksne/myndige børn antages at kunne klare sig uden deres forældre, så derfor kan et 18-årigt barn ikke give anledning til dispensation. Det 18-årige barn kan jo nemlig blot blive her i Danmark og leve for sig selv, når du rejser til din ægtefælles hjemland for at leve dit nye familieliv der.

dianajoel

Indlæg af dianajoel » 18.12.2013 12:57:02

fundiver199 skrev:Jamen så stilles tilknytningskravet ikke, og så er det helt op til jer, om din mand vil besøge Danmark på et visum, før han søger om familiesammenføring med dig.
Det lyder rigtig godt :)
fundiver199 skrev:Dit 5-årige barn vil desuden sikre jer dispensation fra alle kravene, hvis det har normal samkvem med sin far.
Min datter ser sin far hver anden weekend og i nogle af ferierne. :) så går ud fra at det er ganske normal samkvem ;) . Hun bliver desuden 6 år i juli 2014
fundiver199 skrev:Dit 17-årige barn vil for så vidt også sikre dispensation, men i princippet kan barnet jo nå at fylde 18 år, før I søger, så derfor tillod jeg mig at se bort fra det. Du har jo ikke oplyst, hvor lang tid der er til 18-års fødselsdagen, eller hvornår præcis I planlægger at søge. Så derfor kan jeg - og andre - ikke vide, om det 17-årige barn vil få betydning for sagen eller ej.

Voksne/myndige børn antages at kunne klare sig uden deres forældre, så derfor kan et 18-årigt barn ikke give anledning til dispensation. Det 18-årige barn kan jo nemlig blot blive her i Danmark og leve for sig selv, når du rejser til din ægtefælles hjemland for at leve dit nye familieliv der.
Min store datter bliver 18 til sommer, rettere sagt, sankt hans aften. :D

Så hun kan nemt nå at blive 18. da vi først bliver gift i slutningen af januar 2014. og hvis han så først kommer og besøger mig på visum, så går tiden jo.

Men hvis han kommer og besøger mig på visum, kan vi jo søge om familiesammenføring, mens han er her, hvis jeg har forstået ret. ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 19.12.2013 06:44:48

Ja det kan I gøre, hvis I er blevet gift til den tid.

Besvar