Jeg skriver her fordi min mand of jeg skal til at indsende ansögningen til Danmark efter EU reglerne.
Jeg er lidt forvirret omkring nogle af reglerne, så håber i kan hjälpe.
1) Jeg er ikke registreret gift i Danmark, da jeg flyttede direkte til Sverige og ikke nåede at göre det i DK, men registrerede ägteskabet med det samme i Sverige.
betyder det noget for min ansögning???
2) Jeg har ingen svensk konto, da min SU skal bruge en 'nem konto' som ikke findes i Sverige, så derfor fik jeg aldrig oprettet en svensk konto.
Kan dette have betydning??
3)
Jeg har en lejlighed som er fremlejet, og har også en kontrakt der viser dette, men jeg har altid betalt ved at indsätte belöbet kontant (har alle kvitteringer), da lönnen i danmark först bliver udbetalt senere end i sverige. Noget andet er at elregingen jo pga fremleje ikke kan väre i mit navn. Kan dette påvirke ansögningen?
4)
Jeg bor i Malmö og arbejder i DK, har også pendlerkort, men dette kan kun ses via min danske kontooversigt ved käb hos DSB. Fra hvornår kan jeg vise at alle mine köb er foretaget via dankort i Malmö lige siden jeg er flyttet her til, hvilket var i feb 2013.
Skal kontooversigten väre fra de sidste 3 måneder eller hele perioden fra feb??
Det er bare mange sider!!
Til sidst skal det siges at vi BOR her, og der er ikke tale om en proforma adresse!
Håber der er nogen der kan hjälpe, da dette er lidt forvirrende og nervepirrende!
På forhånd tak