trække ansøgning tilbage
trække ansøgning tilbage
Hej, jeg ønsker at vide om man kan trække en ansøgning tilbage en eu ansøgning i sverige? ønsker at flytte tilbage til dk
Re: trække ansøgning tilbage
Du behøver ikke at trække den tilbage. Det er bare at flytte, så bortfalder ansøgningen jo automatisk.
så tæller det ikke som et afslag og kan søge igen på et tidspunkt hvis man ønsker at vende tilbage til sverige'?
Også selvom man fik afslag på fs , kan man søge igen !
man får vel udrejsesfrist når man får afslag og den kan jo ikke ankes så kan man jo kun søge fra udlandet korrekt? Sagen er den at jeg er selvstændig i århus og bor i helsingborg overnatter 3 gange om ugen i århus ( ikke hver uge ) og snakkede igår med den sagsbehandler der behandler min mands sag og hun virker til at ville give afslag da hun ikke kan forstå at jeg er selvstændig i århus og bor i helsingborg (forståeligt nok, men sådan er situationen lige nu da jeg har opsigelsesperiode på 6 måneder for husleje som er på 21000 kr, så kan ikke bare lukke forretningen ned) og hun kunne heller ikke forstå hvorfor jeg bruger et dansk telefon nummer, så ud fra den måde hun snakkede med mig på kunne jeg mærke at det bliver et afslag, og jeg ønsker ikke at min mand skal rejse især ikke nu da man ved ikke hvordan situationen i libanon vil ende ( i forhold til konflikten i syrien ) derfor overvejer jeg at flytte tilbage til dk og søge tilbage efter eu regler, hvis det ikke går så har jeg til den tid fundet et nyt job i evt kbh og flytte tilbage til sverige. Min mand synes det er åndsvagt og kan godt forstå ham men jeg ønsker ikke han får et afslag og blive nød til at forlade mig.
Der er noget, du har misforstået. Der gives aldrig nogen udrejsefrist ved afslag på ansøgning efter EU-regler i Sverige. Man opfordres til at rejse ud, men der er ingen, som tjekker op på det, og der gives ingen tidsfrist. Man kan også bare søge igen.
Ved ansøgning i DK, skal du huske at kunne dokumentere minutiøst, hvordan du pendler mellem Helsingborg og Århus.
Ved ansøgning i DK, skal du huske at kunne dokumentere minutiøst, hvordan du pendler mellem Helsingborg og Århus.
ej, ved du hvad du har virkelig lettet mit hjerte, var ved at gå i panik, er blevet gravid så var bange for at jeg ville abortere så stresset jeg blev efter den samtale med sagsbehandleren, selvom jeg ved at jeg har mit på det rene, men jeg er uheldig med alt, så det vil sige hvis han får afslag, så kan vi bare søge igen når vores situation er ændret her tænker jeg på at firmaet er lukket og jeg har fået nyt job.
Vil sige i er bare så dygtige, seriøst det er så fedt at i stiller op på den her måde og vejleder jeg stoler 100% på jeres ord, jeg ringede hurtigt til min mand og fortalte det (sidder i århus nu) virkelig tusind tak, jeg ville havde flyttet tilbage til dk men efter den udmelding er der slet ikke behov for det, jeg venter på svaret fra migrationsverket, er det et afslag må jeg lukke firmaet ned og evt finde et andet arbejde i sverige eller kbh og søge igen. Vil bare sige tusind taaaaaaaaaaaaak ..
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Mange sagsbehandlere har en stærkt begrænset empati og fantasi. At sagsbehandleren har svært ved at forstå, at nogen vil ofre meget for at kunne leve sammen er ikke en gyldig begrundelse for at give afslag.
Hvis du har din dokumentation i orden så bør der ikke gives afslag.
Hvis du har din dokumentation i orden så bør der ikke gives afslag.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvad Migrationsverket siger og gør, har ikke nogen indflydelse på når I søger tilbage til DK.
Du skal som skaanbo skriver søger for at dokumentere din pendling frem og tilbage, så der ikke bliver nogen tvilv om det.
Der er før folk her på forum, som har haft egen virksomhed i DK, og levet i Sverige.
Der er også folk der før har pendlet frem og tilbage mellem Sverige og Danmark.
Så det skal nok også lykkes for jer
mvh DBS
Du skal som skaanbo skriver søger for at dokumentere din pendling frem og tilbage, så der ikke bliver nogen tvilv om det.
Der er før folk her på forum, som har haft egen virksomhed i DK, og levet i Sverige.
Der er også folk der før har pendlet frem og tilbage mellem Sverige og Danmark.
Så det skal nok også lykkes for jer
mvh DBS
Det bliver nok svært at overbevise danmark hvis sverige ikke er overbevivst :S . nu bliver jeg igen i tvivl i forhold til udvisning da en hjælpende bruger inde på fb sendte dette afslags brev https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater , og der står jo at han kan blive udvist, 
Igen, hvis du reelt pendler, som beskrevet, og du kan dokumentere dette, så er der jo ingen grund til at være nervøs. Og ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Efter EU-regler kan man til enhver tid indgive en ny ansøgning, så evt. tidsfrister fra myndighederne er fuldstændig håbløse og ligegyldige.
Tusind tak for jeres svar, jeg var inde på migrationsverket og tjekke om der var kommet svar og ja der var, og det ville blive sendt med posten, og ved i hvad jeg kunne ikke vente så ringede der ind og fik at vide at han har fået opholdskort til 5 år, ihh uden jeres hjælp havde ikke ventet .. er så taknemmelig .. tusind tak