Visum +sammenføring ???
Visum +sammenføring ???
Hej min mand som ophold sig uden for EU land. Vi har ansøgt om visum besøg på 3 måneders tidspunkt i slutning af december 2013 fordi jeg føder i slutning i januar 2014 . Mit spørgsmål er kan det lad dig gør imens min mand er på besøg visum så tager vi tog til Sverige og ansøger om et ægteskabs sammenføring ? Altså behold ham her, så han ikke behøver at rejse til sit hjemmeland .
-
fundiver199
Re: Visum +sammenføring ???
Hvis du er dansk statsborger, og I anvender EU-reglerne, så ja. Hvis I vil anvende de svenske regler, f.eks. fordi du ikke har nogen indtægt, skal han derimod søge fra hjemlandet.
Læs under "rådgivning" "flytte til Sverige/EU-land".
Læs under "rådgivning" "flytte til Sverige/EU-land".
Tak for svaret . Men nåh vi går til Sverige og giver en ansøgning om ægtefælle sammenføring efter EU-regl skal man have bevis for det? Altså et arbejdeskontrakt ? Eller hvor meget stille de af økonomisk kræv. Hvor stor indtægt man skal have?
-
fundiver199
Det står under "rådgivning", "flytte til Sverige/EU-land". Så vær nu sød at læse vejledningen. Så lang eller svær er den altså heller ikke
Kort sagt skal du dokumentere et af følgende:
* Ansættelseskontrakt hos svensk arbejdsgiver (så er du arbejdstager)
ELLER*
* Bevis for optagelse på svensk uddannelse og for heldækkende sygesikring for din ægtefælle (så er du studerende)
ELLER
* Bevis for en løbende indtægt, der mindst svarer til svensk socialbidrag og for heldækkende sygesikring for din ægtefælle (så er du person med tilstrækkelige midler)
Størrelsen af svensk socialbidrag afhænger af, hvor mange personer der er i husstanden og af udgifterne til husleje mm. Der er et indlæg under "bekendtgørelser" om netop det emne:
viewtopic.php?f=7&t=9108
Kort sagt skal du dokumentere et af følgende:
* Ansættelseskontrakt hos svensk arbejdsgiver (så er du arbejdstager)
ELLER*
* Bevis for optagelse på svensk uddannelse og for heldækkende sygesikring for din ægtefælle (så er du studerende)
ELLER
* Bevis for en løbende indtægt, der mindst svarer til svensk socialbidrag og for heldækkende sygesikring for din ægtefælle (så er du person med tilstrækkelige midler)
Størrelsen af svensk socialbidrag afhænger af, hvor mange personer der er i husstanden og af udgifterne til husleje mm. Der er et indlæg under "bekendtgørelser" om netop det emne:
viewtopic.php?f=7&t=9108