er øresunds skattekort help needed!!!!!!!!!!!!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
misbah

er øresunds skattekort help needed!!!!!!!!!!!!

Indlæg af misbah » 15.07.2008 18:11:12

jeg ville bare spørgger om er øresunds skattekort sammen som en alm skattekort?... jeg har idag været på skattekontoret og fik skattekort der står jeg skal betale 38% skat kan det passe? plus står der skattekommune københavn? kan det passe er det ikke mening jeg skal betale skat til malmø kommune? plus på den nye skatte kort står der min svensk adresse man der står ikke noget med øresunds skat

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 15.07.2008 20:57:37

Hvis du arbejder i Danmark saa betaler du ogsaa skat i Danmark. Du kan henvende dig til skat öresund og sige det som det er, at du bor i Sverige men arbejder i dk(hvis det selvfölgelig er tilfældet) saa oplyser du hvad din lön er för skat og hvor mange kilometer du har til og arbejde.Hvis du er ansat i det offentlige saa sender skat dit nye skattekort direkte til den kommune du arbejder i. Ellers sende de det hjem til dig. Saa vidt jeg ved er der ikk noget der hedder öresunds skattekort. Skat Öresund er den afdeling inde hos skat der tager sig af öresundsregionen. 38% er ganske almindeligt at betale i skat, til gengæld er der stor forskel i folks fradrag. F.eks körselsfradrag, laan osv.

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hej igen

Indlæg af jerry » 15.07.2008 21:00:14

Og det er klart at din adresse staar paa dit skattekort, det gjorde det ogsaa da du boede i dk. Saa det hele ser meget normalt ud. Men husk at faa dit körselsfradag med, det kan godt betale sig.

Besvar