Hvad kan gå galt..
Hvad kan gå galt..
Hej Alle
Vi har boet i Malmø i knap 7 år nu, og ansøgte efter EU reglerne for en uge siden. Derudover har vi kigget på en lejlighed i DK som vi begge synes om, og eftersom den er til salg nu, er det usikkert om den bliver solgt inden vi får opholdstilladelsen, og vi vil nødigt se de forsvinde i mellemtiden.
Jeg ved jo at i princippet kan vi købe den i dag og flytte i morgen, da vi har indgivet ansøgningen, men jeg bliver trods alt nervøs for om der er 1% chance for at noget går galt i denne slags sager.
Vi har opholdt os helt legetimt under hele perioden, jeg arbejder i DK og krydser broen hver dag. Vi har afleveret denne dokumentation.
Vielsesattest
Svensk permanent opholdstilladelse og alle sider af pas
Forskellige personbeviser fra skatteverket
Dokumenter fra svensk arbejdsformidling, svensk praktik ophold, svensk sprogskole, forsäkringskassen, tilmelding til svensk læge
Diverse dokumenter omkring køb af lejlighed
Husleje dokumenter
Bil og boligforsikringer
Dokumenter omkring køb af bil
Dokumenter omkring lån til bolig og bil
Min ansættelseskontrakt og lønsedler
Elregninger
1 års kopi af mine overkørsler på øresundsbroen
1 års kontoudskrifter med svensk konto med masser af aktivitet
Ordrebekræftelse på kabeltv
Tandlæge kvitteringer
Min hustrus oprettelse af bank konto
Svensk mobilabonnement
Svensk ID kort og diverse indkøbskort
Svensk licens
Er er NOGET SOM HELST som kan gå galt her? Vi vil nemlig gerne få købt denne lejlighed så hurtigt som muligt, men vil jo være sikre først.
Er der eksempler på andre som vitterligt har opholdt sig i Sverige i lange perioder, har haft fast fuldtidsarbejde i DK, men som alligevel er blevet afvist?
På forhånd mange tak
PS. Fantastisk forum!
Vi har boet i Malmø i knap 7 år nu, og ansøgte efter EU reglerne for en uge siden. Derudover har vi kigget på en lejlighed i DK som vi begge synes om, og eftersom den er til salg nu, er det usikkert om den bliver solgt inden vi får opholdstilladelsen, og vi vil nødigt se de forsvinde i mellemtiden.
Jeg ved jo at i princippet kan vi købe den i dag og flytte i morgen, da vi har indgivet ansøgningen, men jeg bliver trods alt nervøs for om der er 1% chance for at noget går galt i denne slags sager.
Vi har opholdt os helt legetimt under hele perioden, jeg arbejder i DK og krydser broen hver dag. Vi har afleveret denne dokumentation.
Vielsesattest
Svensk permanent opholdstilladelse og alle sider af pas
Forskellige personbeviser fra skatteverket
Dokumenter fra svensk arbejdsformidling, svensk praktik ophold, svensk sprogskole, forsäkringskassen, tilmelding til svensk læge
Diverse dokumenter omkring køb af lejlighed
Husleje dokumenter
Bil og boligforsikringer
Dokumenter omkring køb af bil
Dokumenter omkring lån til bolig og bil
Min ansættelseskontrakt og lønsedler
Elregninger
1 års kopi af mine overkørsler på øresundsbroen
1 års kontoudskrifter med svensk konto med masser af aktivitet
Ordrebekræftelse på kabeltv
Tandlæge kvitteringer
Min hustrus oprettelse af bank konto
Svensk mobilabonnement
Svensk ID kort og diverse indkøbskort
Svensk licens
Er er NOGET SOM HELST som kan gå galt her? Vi vil nemlig gerne få købt denne lejlighed så hurtigt som muligt, men vil jo være sikre først.
Er der eksempler på andre som vitterligt har opholdt sig i Sverige i lange perioder, har haft fast fuldtidsarbejde i DK, men som alligevel er blevet afvist?
På forhånd mange tak
PS. Fantastisk forum!
Re: Hvad kan gå galt..
Tillykke med den nye lejlighed !
Man kan bekymre sig ihjel og det er der ingen grund til.

Man kan bekymre sig ihjel og det er der ingen grund til.
har din ægtefælle ik ansøgt om svensk pas da i har boet der i 7 år ?
Det er da ikke sikkert vedkommende har lyst til at være Svensker !
Jeg kan vitterligt ikke komme i tanke om nogen, hvor sagen er endt "galt", når man som jer har boet så mange år i Sverige og har dokumentation herfor i orden.
Men som en skriver: Hvorfor har din kone valgt ikke at søge om svensk statsborgerskab? For som svensker vil hun jo uden videre kunne bosætte sig i Danmark, og dermed vil der slet ikke være nogen som helst anledning til bekymringer.
Har I et tilbud, som lyder fristende, parat, så slå da endelig til.
Men som en skriver: Hvorfor har din kone valgt ikke at søge om svensk statsborgerskab? For som svensker vil hun jo uden videre kunne bosætte sig i Danmark, og dermed vil der slet ikke være nogen som helst anledning til bekymringer.
Har I et tilbud, som lyder fristende, parat, så slå da endelig til.
Tak for Jeres svar.
Hvorfor hun ikke har ansøgt om svensk statborgskab kan ses her i en gammel tråd, hvor vi stadig var ved at overveje tingene viewtopic.php?f=7&t=10683&p=65618&hilit=dobbelt#p65618
Indrømmet, jeg er forsigtig, og vil hellere spørge een gang for meget, da dette jo er utroligt vigtigt at have styr på
Hvorfor hun ikke har ansøgt om svensk statborgskab kan ses her i en gammel tråd, hvor vi stadig var ved at overveje tingene viewtopic.php?f=7&t=10683&p=65618&hilit=dobbelt#p65618
Indrømmet, jeg er forsigtig, og vil hellere spørge een gang for meget, da dette jo er utroligt vigtigt at have styr på
Kan det have nogen indflydelse hvis man har været i sit hjemland i 3 måneder indenfor de seneste 6 måneder, selvom vi har boet i Sverige i næsten 7 år?
I know... MC Einar udtrykte det meget præcist for mange år siden...."paranoia så det støjer....." men lige nu tænker jeg bare alt igennem, hvilket nok er meget naturligt inden man køber en lejlighed i Danmark og sælger sin lejlighed i Sverige
I know... MC Einar udtrykte det meget præcist for mange år siden...."paranoia så det støjer....." men lige nu tænker jeg bare alt igennem, hvilket nok er meget naturligt inden man køber en lejlighed i Danmark og sælger sin lejlighed i Sverige
-
Panicbutton
Til dit sidste indlæg:
Det er den danske statsborgers ophold i det andet EU-land, som EU-reglerne lægger vægt på.
Hvis jeg skulle forudse noget de måske ville sætte en finger på, er det måske at du kun har vedlagt 1 års rejsedokumentation og kontoudskrifter, selvom det måske ville være helt ude i det absurde efter så langt et ophold.
Det er den danske statsborgers ophold i det andet EU-land, som EU-reglerne lægger vægt på.
Hvis jeg skulle forudse noget de måske ville sætte en finger på, er det måske at du kun har vedlagt 1 års rejsedokumentation og kontoudskrifter, selvom det måske ville være helt ude i det absurde efter så langt et ophold.
Mange tak for svar Panicbutton
Jeg havde faktisk slet ikke "fanget" at det var mit ophold der blev fokuseret på. Nok ret dumt af mig.... jeg har også vedlagt bevis for køb af bil og lejlighed for knap 7 år siden, og hvis de vil have flere kontoudskrifter eller brobizz oversigter så kan det jo også nemt skaffes for de seneste 7 år..
Fedt alias forresten
Jeg havde faktisk slet ikke "fanget" at det var mit ophold der blev fokuseret på. Nok ret dumt af mig.... jeg har også vedlagt bevis for køb af bil og lejlighed for knap 7 år siden, og hvis de vil have flere kontoudskrifter eller brobizz oversigter så kan det jo også nemt skaffes for de seneste 7 år..
Fedt alias forresten
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Lad være med at grave efter mere dokumentation, de danske myndigheder ER holdt op med at give afslag på stribe, men laver nu den sagsbehandling, de skal og bør. Der kan ikke kræves dokumentation for alle 7 år.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG