Flytte fra Sverige til Holland

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
katiagade

Flytte fra Sverige til Holland

Indlæg af katiagade » 23.07.2013 19:39:31

Hej alle :)

I har et dejligt forum med masser af gode og hjælpelige ting at læse.

Har selv fået megen hjælp af jer og nu er det tid igen...

Jeg bor i sverige med min mand (han er fra Burma/Myanmar), vi har fået 2 afslag om at komme til DK via EU-lovgivningen og nu gider vi faktisk ikke mere DK. Det ødelægger rigtig meget i hverdagen og min mand føler sig ikke velkommen mere.. Anyway.. vi har snakket frem og tilbage og vi har nogle dejlige venner i Holland, som kan skaffe os begge arbejde derover.

Hvordan flytter vi derover? Jeg har søgt og søgt og søgt på google og herinde har jeg også søgt. kan desværre ikke finde nogle svar, hvilket er derfor jeg skriver et indlæg og håber på et hjælpende svar. :)

Skal vi til at søge igen, som når vi ville til danmark, eller er det noget andet når vi søger til Holland i stedet for danmark? Har været inde på Den hollandske hjemmeside for immigranter, men synes det er lidt af en jungle for mig at finde hoved og hale i det...

Jeg håber inderligt at der er nogle kloge hoveder, som ved hvordan det foregår, når man via EU-reglen er flyttet til sverige, min mand har opholds-kort i 5 år i sverige, men nu vil vi prøve andetsted (Holland) eftersom vi føler vi sidder fast. og at vi faktisk har jobmuligheder derovre.

MVH
Katia Johansson og Myo Win

skaanebo

Re: Flytte fra Sverige til Holland

Indlæg af skaanebo » 23.07.2013 19:42:09

Det er i princippet helt, som da I flyttede til Sverige. Som dansker skal du have et hollandsk registrwringsvevis udstedt, og din ægtefælle et hollandsk opholdskort.

katiagade

Re: Flytte fra Sverige til Holland

Indlæg af katiagade » 30.07.2013 15:35:09

Så jeg skal finde et sted at bo i Holland før vi kan flytte derover? Kan jeg søge herfra? Hvad hvis han har et job han kan få, så er det vel en anden blanket? Jeg er i tvivl om hvilken blanket jeg skal bruge og hvor jeg finder den. Og hvad det kræver..

Besvar