Eu sygesikring 2 måneder

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betterose

Eu sygesikring 2 måneder

Indlæg af Betterose » 20.06.2013 13:11:17

Hej Alle sammen.
Har igen brug for hjælp, Aarhus kummune ønsker ikke at udstede det blå sygesikringskort til min mand på 12 måneder men kun 2 måneder, og jeg har fået et på et år deres begrundelse for det er at de ikke mener at behandlingen af en sag hos migrationsverket bør tage så lang tid at behandle, men de vil gerne hvis migrationsverket kommer med et brev om at det er sikkert at han får usdtedt opholdskortet.

Jeg har nu skrevet en mail til fruen der sidder med min sag, efter jeg blev rådet til det inde på facebook og bedt blandt andet om en skriftlig begrundelse, hvad ellers kan jeg gøre? jeg kontakter min sagsbehandler på mandag da hun er på ferie, men tror i jeg vil få afslag på grund af dette?

fundiver199

Re: Eu sygesikring 2 måneder

Indlæg af fundiver199 » 28.06.2013 07:23:50

Det er svært at sige. Du har gjort det rigtige, og der er ikke mere at gøre, før I får den skriftlige afgørelse. Hvis den går jer imod, så scan en kopi og send til ÆUG´s rådgivningsmail:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Praksis i kommunerne omkring udstedelse af disse blå EU-sygesikringskort synes lidt at være "som vinden blæser", hvilket gør det ret umuligt for os at vejlede folk. Så det ville være en stor hjælp for ÆUG at få lov at se en skriftlig afgørelse, hvor der måske med lidt held ligefrem er en henvisning til lovgrundlaget for afgørelsen.

Besvar