jeg flytter først min mand kommer på visum?
jeg flytter først min mand kommer på visum?
Jeg vil flytte til sverige og søge efter eu reglerne om fs. Min mand opholder sig i sit hjemland og kan ikke søge visum til DK. Vi er gift, kan han søge om visum til sverige og derefter søge om lov til at blive der? eller skal vi søge om fs før han kommer?
Re: jeg flytter først min mand kommer på visum?
Når I søger efter EU regler, er det en ret I har, opholdskortet er "bare" en bevis på denne ret.
Så ja, når du er flyttet til Sverige, og har fået personnummer, så kan din mand søge om visum til Sverige, han skal så søge om ophold iht. EU reglerne inden hans visum udløber.
mvh DBS
Så ja, når du er flyttet til Sverige, og har fået personnummer, så kan din mand søge om visum til Sverige, han skal så søge om ophold iht. EU reglerne inden hans visum udløber.
mvh DBS
Søger man først om alm. visum og derefter fs efter eu reglerne. Eller er det visum på bagrund af eu regler om fs ?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Først visum, så om opholdkort, når han er kommet til Sverige.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Din mand skal udfylde den almindelige ansøgningsblanket til Schengenvisum. Ved at udfylde rubrik 34 og 35 fortæller han de svenske myndigheder, at ansøgningen vedrører reglerne om fri bevægelighed i EU og derfor skal "særbehandles".