Et dårligt nyhed

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Selda
Geografisk sted: ijuio
Kontakt:

Et dårligt nyhed

Indlæg af Selda » 26.06.2008 19:17:01

Hej allesammen :wink:

har idag fået vide at jeg er nydetil forlade den lejlighed vi har lejet for 8 måneder siden. Og som i også vide så er jeg altså gravid :( desvære... Skulle ikke have været det, men troede nu kører alt godt, tænkte slet ikke på at kunne blive smidt ud.

Jeg står nu i et situation der er mege t svær og beskrive.
er der nogen der har nogle gode idér, fpr min plan var at flytte tilbage til Danmark. Hvad skal jeg nu gøre??

Jeg har tænkt på og sende min mand til tyrkiet, og vende selv til Danmark hvor vi så fra danmark søger om familiesamføring, er der nogen der har prøvet det? Hvad synes i? Jeg håber i kommer med nogle kommentarer.

muni
Kontakt:

Indlæg af muni » 29.06.2008 20:22:39

Hej selda

Har du ikke familie i Danmark du kan bo hos. Forældre eller noget, så kan du bo hos dem i sommerferien og derfra finde ud af hvad du kan gøre.

Måske er det et godt tidspunkt at du søger tilbage til Danmark på.

Jeg stod selv i samme situation for 7 måneder siden.

Jeg var også gravid, i 9.måned. Pludselig en dag fik jeg at vide at jeg skal forlade lejligheden med det samme. Jeg var alene hjemme, det var aften og det rejnede meget.

Jeg sagde at jeg ikke kan nå at pakke alle mine ting sammen, på så kort varsel, og slet ikke alene uden hjælp. Jeg spurgte om jeg ikke kunne blive og vente på min mand. Det måtte jeg ikke, og måtte heller ikke blive til det havde ophørt. Hun smed mine ting i skabene ud på gulvet, så jeg blev nødt til at pakke sammen og gå.

Jeg pakkede alt sammen ringede til min mand og fik ham til at gå tidligt fra sit arbejde og komme hjem(det tager ham en time at nå hjem).
Jeg ringede og ringede til alle jeg kender, og de ringede videre til dem de kender for at skaffe os et sted at overnatte, og i mens græd jeg som jeg aldrig før havde gjordt :cry: . Men heldigvis fandt vi et sted at bo, i et stykke tid, og kun to dage efter fik jeg en dejlig lille pige.

Undskyd det blev så langt. :?
Jeg ville egentlig bare sige at jeg ved hvordan du har det.

Håber virkelig at det vil gå jer godt, pas nu på dig selv og den lille, og glæd dig over at du snart bliver mor :)

Held og lykke

ZB

Indlæg af ZB » 29.06.2008 22:53:05

Har du arbejdet min. 10 uger i Sverige kan I vende tilbage til DK via EU-reglerne

Selda
Geografisk sted: ijuio
Kontakt:

Indlæg af Selda » 04.07.2008 08:21:02

Hej Muni og ZB

Vi går i gang med at søge OT i Dk og hvis de siger til os at vi skal flytte her ig nu så bliver vi nydetil og bo hos mine forældre.

Nej ZB har desvære ikke arbejdet i Sverige i 10 uger, fortryder det nu.

Muni tak for dit indlæg, ja pga. de mennesketrædende regler i Dk er vi nydetil og finde os i det men tro mig jeg vil knokle alt for få at få OT til min mand i DK.

ZB hvis jeg ikke husker det forkert så havde du søgt tilbage til Dk, hvor lang er du nået? Kan du evt. hjælpe mig? :roll:

Have en rigtige god dag til alle..

ZB

Indlæg af ZB » 04.07.2008 09:50:14

hej selda
har ikke selv søgt til Dk efter ophold i Sverige. vi flyttede direkte fra udlandet og søgte om FS hertil, men har du prøvet at læse sverigesløsningen på denne side ?

http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf

har du stadig flere spørgsmål så prøv at ringe til ÆUG næste tirsdag kl.19-21 på tlf. 36 98 11 94

Besvar