Hej,
Jeg har set lidt på 'tilstrækkelige midler', men det virker lidt uklart. Lad os se på et tænkt eksempel, hvis man arbejder ved siden af sine studier:
SU: 5.753 kr. om måneden
Arbejde + feriepenge: 9.043 kr. om måneden
SU'en skal der så ikke betales skat af - men hvad ligger det andet cirka på efter fradrag osv.? - Og vil det kunne lade sig gøre sådan som jeg har stillet det op?
SU og familiesammenføring?
Re: SU og familiesammenføring?
nu ved jeg ikke om du tænker på selve opstillingen eller om du tænker på om det kan lade sig gøre? jeg havde stortset præcis samme indtægt som dig( su plus deltidsjob). vi har også en datter og vi fik et ja fra us om fs via eu regler og jeg søgte som pers med tilstrækkelige midler
aida1 skrev:nu ved jeg ikke om du tænker på selve opstillingen eller om du tænker på om det kan lade sig gøre? jeg havde stortset præcis samme indtægt som dig( su plus deltidsjob). vi har også en datter og vi fik et ja fra us om fs via eu regler og jeg søgte som pers med tilstrækkelige midler
Du fik vel et ja fra Sverige? - Og hvor lang tid siden er det du fik en godkendelse?
-
bodilmorgan
Jeg søgte også som person med tilstrækkelige midler. Jeg fik SU og havde SU-lån for at få det til at se ud som mere. Og et arbejde ved siden af som gav max 500-1000 kr om måneden efter skat.
Det gik meget let at få opholdstilladelse til DK.
Mht til den svenske opholdstilladelse nåede vi aldrig at få. Vi fik brev fra dem et par gange med ønske om flere dokumenter, men vi var tilbage i dk igen før der blev truffet nogen afgørelse!
Det gik meget let at få opholdstilladelse til DK.
Mht til den svenske opholdstilladelse nåede vi aldrig at få. Vi fik brev fra dem et par gange med ønske om flere dokumenter, men vi var tilbage i dk igen før der blev truffet nogen afgørelse!
altså vi havde fået opholdtilladelse (i sverige)til min mand efter svenske nationale regler fordi vi har en fælles datter og er gift. vi har søgt om fs i dk efter eu regler derefter og fik svar for ca 3 uger siden fra dags dato