Hi
vil flytte til dk fra uk .. med min kone og 3 børn.
børn har dansk pas og kone har british pas
hvad krav det at flytt tilbag til dk ..
jeg har address i dk og folkeregisteret ? hvad skal gor first, slet min address fra folkeregisteret ?
skal jeg arbejd uk ca 3 md før jeg komme tilbag til dk ?
så hun kan få permanent ophold
tak
flytte til dk fra uk
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: flytte til dk fra uk
Du skal kunne påvise, at du har været flyttet fra DK, så ja, når du flytter til UK skal du meddele det danske folkeregister at du flytter ud af landet.
Du skal have et 'reelt ophold' i et andet EU-land, men du behøver strengt taget ikke at arbejde der, hvis du kan klare dig på anden vis. Det bedste er dog at finde et job, for det gør det lettere at blive registreret i UK, og lettere at få godkendt opholdet i UK som reelt, når du vil tilbage til DK.
Det sikreste er at din kone søger om dansk EU-opholdskort, mens du er i UK og at hun først gør det, når du har været der i ca. 3 mdr., og at I så venter med at flytte tilbage til DK indtil hun får brev om forhåndsgodkendelse. Så vil I være helt på den sikre side, og I har 6 mdr. frist til at flytte til DK.
Du skal have et 'reelt ophold' i et andet EU-land, men du behøver strengt taget ikke at arbejde der, hvis du kan klare dig på anden vis. Det bedste er dog at finde et job, for det gør det lettere at blive registreret i UK, og lettere at få godkendt opholdet i UK som reelt, når du vil tilbage til DK.
Det sikreste er at din kone søger om dansk EU-opholdskort, mens du er i UK og at hun først gør det, når du har været der i ca. 3 mdr., og at I så venter med at flytte tilbage til DK indtil hun får brev om forhåndsgodkendelse. Så vil I være helt på den sikre side, og I har 6 mdr. frist til at flytte til DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG