EU-klagesagerne i Justitsministeriet??

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nyisverige

EU-klagesagerne i Justitsministeriet??

Indlæg af nyisverige » 02.04.2013 21:12:57

Hej alle,

Det er jo nok mest administratorerne jeg spørger hos, men alle bør læse med på det fuldstændig vanvittige show som udlændingekontoret hos justitsministeriet lægger for dagen.

I henhold til ÆUG's nyhedsbrev i feb. 2013, vil jeg høre om der er kommet nogle svar fra Morten Bødskov's kontor ang. klagesager om EU-retten?

Vi er blandt de uheldige, der indtil videre har ventet 7,5 måned på en afgørelse og da vi nu d. 27 marts modtog brev fra dette "hemmelige" kontor i justitsministeriet, forventede vi med glæde endelig en afgørelse (omend den kom ca. 3 uger for sent).

Men fandme om de ikke bare udskyder behandlingstiden indtil slutningen af juni 2013, med begrundelse af for mange sager...

Helt ærligt...vi er mennesker...Og vi har ventet i snart 11 måneder siden sagen har taget sin begyndelse.

Vil så gerne ha der sker fremskridt el. oplysning i pressen, men ingen lader til at ville svare på mine mails..

Mange hilsner

:)

d_e_m

Re: EU-klagesagerne i Justitsministeriet??

Indlæg af d_e_m » 02.04.2013 23:08:04

Hold da op..
jeg ville blive stik tosset :twisted:
tager de klagesager sååå lang tid?
så kan det jo næsten betale sig at søge igen!!

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 02.04.2013 23:50:41

Da vi i sin tid klagede, gik der 11 mdr før vi fik svar :(

nyisverige

Indlæg af nyisverige » 04.04.2013 17:53:55

Er der ingen i bestyrelsen som kunne have lyst til svare?

Eller skal man skrive til rådgivnings-mailen?

Jeg stille i hvert fald samme spørgsmål der, såfremt jeg intet svar modtager her i forum.

mvh

closed1

Indlæg af closed1 » 04.04.2013 20:10:42

Nu er det faktisk sådan at ingen i ÆUG får løn for at svare på spørgsmål . ALLE arbejder frivillig , så man kan slet ikke forvente et svar på noget givent tidspunkt. Eller have krav på et svar. Hvis man vil have et svar hurtigt så henvender man sig til en advokat og betaler for det.

DBS

Indlæg af DBS » 05.04.2013 04:18:14

Kan jo være at de stadig holder påskeferie :wink:

mvh DBS

M.S.H.

Indlæg af M.S.H. » 06.04.2013 13:58:33

Vi var i gennem samme nedslidende ventetidsspilde.

Fra vi ansøgte i december 2010 om FS til vi fik det endelige afslag fra JM gik der over 17 måneder.

Jeg endte med at klage over den lange ventetid til Folketingets Ombudsmand, som kiggede på min klage, og vendte tilbage med svaret at 'de var opmærksom på de meget lange ventetider på klager i JM, og havde rettet henvendelse til dem for at få nedbragt sagsbehandlingstiderne.'

Jeg kan så konstatere, at Ombudsmanden åbenbart ikke har gjort meget mere end at skrive et høfligt brev til JM med en slatten anmodning om at træde lidt på speederen derinde, men i øvrigt intet andet.

Så mit umiddelbare råd vil da være til alle, der stadig venter på svar på en klage i JM, at I straks klager til Ombudsmanden, for om ikke andet af den vej rundt at lægge et (ganske vist meget lille) pres på JM.

http://www.ombudsmanden.dk/klag/

nyisverige

Indlæg af nyisverige » 08.04.2013 13:40:55

@Closed1:

Tusind tak for oplysningen, som jeg dog var klar over. Jeg håber dog ikke at du er repræsentant for bestyrelsen, da en kommentar som din er direkte dum og ødelæggende for ÆUG's omdømme. Og hvis du læste mit spørgsmål, så ville du også vide at jeg næppe kunne stille det spørgsmål til en advokat.

@M.S.H.

Tak for svar.

Jeg har tænkt på det samme, men har dog læst forskellige indlæg der tyder på at man skal vente udover de obligatoriske 7 måneder før man overhovedet kan klage - over ventetiden. Så da vi nu er igang med 8. måned tænker jeg også ombudsmand.

Men det er også netop derfor jeg godt ville høre om der er kommet tilbagesvar til ÆUG's brev til justitsministeren, da det alt andet lige, formentlig har mere gennemslagskraft når der klages igennem en forening, ift. enkeltpersoner.

Besvar