Hej!
Min mand og jeg er ved at gøre klar til at indsende ansøgning om familiesammenføring efter EU reglerne. Vi bor og arbejder begge i England siden slutningen af september.
Min mand er her på et 6 måneders family permit som udløber i slutningen af marts. Spørgsmålet er nu om han bliver nødt til at ansøge om opholdskort her først - inden vi kan ansøge om familiesammenføring i DK? Vi regner med at søge herfra og blive her under behandlingstiden. Vi kunne så evt søge om familiesammenføring til DK og efterfølgende søge om opholdskort her, så han har ret til at være her under behandlingstiden? Eller omvendt?? Har nogen prøvet at søge om familiesammenføring inden de modtog opholdskort i England (eller andet EU land)?
Er det afgørende hvor længe man har været gift? Vi er nygifte men har været sammen i mange år, så kan selvfølgelig vedlægge dokumentation for vores forhold hvis det er nødvendigt?
Ophold efter EU regler, England
-
bodilmorgan
Re: Ophold efter EU regler, England
Min mand og jeg, og et vennepar søgte fra Sverige før vores mænd havde opholdskort der.
Vores vennepar søgte efter at have boet i Sverige i 4 måneder og havde været gift i 4 måneder, og det var ikke noget problem!
Vores vennepar søgte efter at have boet i Sverige i 4 måneder og havde været gift i 4 måneder, og det var ikke noget problem!
-
fundiver199
Re: Ophold efter EU regler, England
Det mand er naturligvis nødt til at søge opholdskort i UK for fortsat at være der lovligt efter marts. Hvilken rækkefølge I sender de to ansøgninger i, betyder ikke noget.