Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
annabacher
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 18.09.2011 11:34:05
Indlæg
af annabacher » 25.07.2012 12:13:06
TAK!
Det var sørme da en dejlig overraskelse der hjalp lidt på lejligheds-udgifter i Spanien.
Opfordrer alle til at søge! Det var meget nemt!
//Anna
-
DBS
- Indlæg: 933
- Tilmeldt: 23.08.2009 16:04:08
Indlæg
af DBS » 01.09.2012 20:51:35
-
Tanja72
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37
Indlæg
af Tanja72 » 02.09.2012 07:01:49
Hvad hvis man allerede har et job og man vil søge?
-
DBS
- Indlæg: 933
- Tilmeldt: 23.08.2009 16:04:08
Indlæg
af DBS » 02.09.2012 07:56:29
Hvis du søger et nyt job, i et andet EU land, skulle det ikke være et problem, men hvis du har et job, og er startet på det, så kan du ikke, der kan ikke søges med tilbagevirkendekraft.
Se under "betingelser" her
http://www.aarhus.dk/da/borger/Beskaeft ... dansk.ashx
Bemærk venligst aldersgrænsen Tanja72 !
mvh DBS
-
Tanja72
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 24.08.2009 15:48:37
Indlæg
af Tanja72 » 02.09.2012 08:06:29
Tak for svaret DBS, ja jeg har kigget på alderen, da jeg er 25 år er det ikke noget problem for mig. Jeg vil ikke gøre det her og nu, men ind imellem får jeg tilbud på jobs i SE, så er det rart at vide at der er den mulighed

-
aida1
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 21.03.2011 13:51:21
Indlæg
af aida1 » 24.10.2012 17:21:11
det lyder lovende! jeg er igang med at soege job i sverige men det er ikke lige fordi det er jobs der haenger paa traerne herovre i hvertfald ikke hvis man ikke har et flydende svensk. er der nogen der ved noget om hvorvidt arbejde for et vikarbureau ville taelle i "arbejds-bogen" altsaa taelle for et job i sverige hvis man soeger om at flytte tilbage til danmark efter eu reglerne og man ikke er person med tilstraekkelige midler? jeg mener hvis man nu bliver sendt ud et par gange om ugen til tilfaeldige arbejdspladser og ender op med et par vagter om ugen af ca 7 timer dvs 14 om ugen men uden nogen kontrakt andet end den loen man for udbetalt via vikarbureauet paa sin svenske konto. haaber der er nogen der ved noget og vil dele det med mig, gaar i skole i danmark og har boet i sverige med min amerikanske mand siden august. leder nu bare efter et job saa vi en eller anden gang kan faa soegt om at vende tilbage til dk igen!
-
Zombie
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 14.04.2011 12:45:05
Indlæg
af Zombie » 26.12.2012 12:34:47
Man kan også bo i udlandet og få SU med lån ved at tage fjernundervisning.
http://vuc.nu/