De svenske nationale regler?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hrbi

De svenske nationale regler?

Indlæg af hrbi » 17.05.2008 22:38:27

Hej med jer i forummet :D

Er der ikke nogen som vil dele ud af deres erfaring med, at gør brug af de svenske nationale regler?

Jeg er meget interesseret i denne model, men synes ikke rigtig man har hørt fra folk bruge den her. Udover den længere ventetid der kan påregnes, hva kigger de ellers på ved denne procedure?

Har virkelig brug for hjælp på dette punkt.

Mvh Hrbi

hrbi

er der ik nogen?

Indlæg af hrbi » 18.05.2008 06:16:41

come on... Er der virkelig ikke nogen som har flyttet til sverige og gjordt brug af de nationale svenske regler? Vi er mange som gerne vil høre både fordele og ulemper..
Jeg vil virkelig gerne høre jeres historier.
Mvh hrbi

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 18.05.2008 10:16:07

Hejsa.
Vi har ikke selv gjort brug af de nationale regler, men ved da lidt om fordele og ulemper som jeg kan pröve at skrive om :D . Fordelene ved de nationale regler er at İ kommer til at være paa lige fod med svenskerne er ikk helt klar over paa hvilke maaader, men blandt andet skal du ikk have job og maa godt modtage kontanthjælp som man jo ikk maa hvis man söger under eu-reglerne. Saa er der nogle fordele hvis din ægtefælle starter uddannelse med hensyn til su og saa ved jeg der er nogle andre regler som jeg ikk er saa meget inde i. Ved ikk om det stadig er saddan, men forsörgelseskravet er der heller ikk ved de nationale regler, saa du skal ikk have 6000 sek til raadighed efter faste udgifter som ved eu-reglerne..men dette skal du tjekke op paa, for ved at det bliver ændret saa forsörgelseskravet er der ved de nationale regler. For at göre det kort kan man sige at ved de nationale regler skal İ bare bevise at i reelt har et kærlighedsforhold.

Ulemperne kan være den lange behandlingstid, men har du mulighed for det kan İ jo være sammen i din partners hjemland i den periode, medmindre at reglen om forsörgelseskravet er indfört. Ved ikk om der er andre ulemper da vi som sagt ikk selv har benyttet os af de nationale regler. Haaber det var en smule hjælp. Pöj pöj med det hele

hrbi

tak, et spørgsmål mere-

Indlæg af hrbi » 18.05.2008 16:25:32

tak for det jerry.. Jeg fik en nogenlunde god forståelse af hvordan det hænger sammen. Man skal vel bare bevise at man elsker hinanden på samme måde som hvis man søgte via eu reglerne ik-
Hvis man får afslag på familiesammenføring via de nationale regler, kan man så godt påråbe sig eu rettighederne?

På forhånd mange tak.
Mvh hrbi

chris

Indlæg af chris » 18.05.2008 19:14:16

ja det ka du godt hvis du opfylder eu reglerne.

christina

fundiver198

Indlæg af fundiver198 » 18.05.2008 19:19:34

Af tidligere indlæg fremgår det også, at man i mange tilfælde vil få en permanent opholdstilladelse med det samme, hvis der søges efter de nationale svenske regler.

monies

Indlæg af monies » 19.05.2008 06:11:27

Jeg ved ikke hvad migrationsverket afgører det ud fra, men min mand fik kun 2 års opholdstilladelse, og vi søgte på de nationale regler. Måske vurderes det ud fra hvor længe man har været gift, eller hvor mange måneder man har været sammen. Vi havde været gift i godt 1 år, da vi søgte. Der gik 4 måneder fra min mand søgte og til afgørelsen faldt.

Mvh Monies

Besvar