Vi søger nogle gode råd
Vi søger nogle gode råd
Hej
Min kæreste og jeg ønsker at flytte sammen, vi har været sammen i små 2 år. Han kommer fra Pakistan, men studere i øjeblikket i Tyskland.
Vi søger derfor nogle gode råd om hvad vi skal gøre. Vi har overvejet nogle forskellige muligheder, men alle de regler virker noget uoverskuelig.
Vi har undersøgt Greencard ordningen, men han kan ikke opnå point nok. Vi har derfor overvejet at enten at flytte til Malmö eller København alt afhængig af hvad der giver mest mening for os. Men det er svært at overskue hvilken løsning der vil være den bedste.
Derudover har vi også overvejet at blive gift, for at få familie sammenføring, men jeg er under 24, så dette går vi ud fra ikke vil virke da reglerne blev lavet om i år.
Vi håber at I kan give os nogle gode råd.
Min kæreste og jeg ønsker at flytte sammen, vi har været sammen i små 2 år. Han kommer fra Pakistan, men studere i øjeblikket i Tyskland.
Vi søger derfor nogle gode råd om hvad vi skal gøre. Vi har overvejet nogle forskellige muligheder, men alle de regler virker noget uoverskuelig.
Vi har undersøgt Greencard ordningen, men han kan ikke opnå point nok. Vi har derfor overvejet at enten at flytte til Malmö eller København alt afhængig af hvad der giver mest mening for os. Men det er svært at overskue hvilken løsning der vil være den bedste.
Derudover har vi også overvejet at blive gift, for at få familie sammenføring, men jeg er under 24, så dette går vi ud fra ikke vil virke da reglerne blev lavet om i år.
Vi håber at I kan give os nogle gode råd.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Vi søger nogle gode råd
Hvad med at tænke på at flytte til Tyskland, når nu din kæreste er der og vel er godt på vej til at blive integreret? Hvis I bliver gift og du flytter derned, enten som studerende eller du finder et job, så kan I jo bruge EU-reglerne der.
Gå op og klik på RÅDGIVNING og FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND og sæt dig ind i mulighederne.
Gå op og klik på RÅDGIVNING og FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND og sæt dig ind i mulighederne.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for det hurtige svar
Vi har tænkt på Tyskland, men problemet er at jeg godt kunne tænke mig at studere i KBH her til sommer, det er derfor vi helst vil bo i Malmö eller KBH. Min kæreste bliver snart færdig med hans studier, hvilket også er med til at gøre at vi helst vil til DK eller Sverige.
Vi har tænkt på Tyskland, men problemet er at jeg godt kunne tænke mig at studere i KBH her til sommer, det er derfor vi helst vil bo i Malmö eller KBH. Min kæreste bliver snart færdig med hans studier, hvilket også er med til at gøre at vi helst vil til DK eller Sverige.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jamen, hvad laver du nu? Er der noget til hinder for at du flytter til Tyskland nu, og så tilbage til DK på EU-regler til sommer? Hvis I bliver gift, altså. Ved EU-reglerne er der jo ikke nogen 24-års grænse. Hvis du flytter til, og arbejder i, Tyskland i foråret, så vil I være så godt stillet som overhovedet muligt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
I så fald er de danske regler for FS jo nok ikke en mulighed, da du formentlig må være et pænt stykke under 24 år. Så det er sikkert en fin ide at kigge på muligheden for at opnå FS efter EU-reglerne.
Hej igen og tak for de tidligere svar
Jeg ville lige høre om, hvor lang tid I vil anbefale, at man bor i et andet EU land inden man søger FS efter EU reglerne, hvis man er gift.
Jeg ville lige høre om, hvor lang tid I vil anbefale, at man bor i et andet EU land inden man søger FS efter EU reglerne, hvis man er gift.
Det bedste er at efter 4-5 månederat sende en ansøgning om fs og blive boende i det andet eu land indtil man har fået positivt svar.