Angaaende lejlighed i Tyskland

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Medina91

Angaaende lejlighed i Tyskland

Indlæg af Medina91 » 09.10.2012 19:48:03

Hej alle sammen.
Jeg har et spoergsmaal, haaber at nogen vil hjaelpe ..
Jeg bor i Tyskland sammen med min mand i godt to aar, vi har soegt to gange familiesamfoering i danmark, men har begge gange faet aflsag. Har nu klaget.
Foerste gang vi soegte blev vi afvist pga manglende dokumentation paa benzin og daglig forbrug.
Anden gang vi soegte, blev vi afvist pga vores lejlighed, de sagde at der var for faa omkostninger, dvs. at den er for lille. Vores lejlighed er knap 40 m2, og i Tyskland har min mand med det samme faet opholdskort, og der var ikke nogen problem med at den var for lille. Hvad skal jeg goere? Siger reglerne noget om, hvor stor den skal vaere? Vi mener nemlig, at den er stor nok til os to.
Mange hilsner .....

fundiver199

Re: Angaaende lejlighed i Tyskland

Indlæg af fundiver199 » 10.10.2012 11:27:25

Med "omkostninger i boligen" mener US ting som el, vand og varme mm. Som du beskriver forløbet, må ansøgningen være afvist pga. mistanke om proforma-adresse, som I ikke har fået tilbagevist tilstrækkeligt.

Så du skal kort og godt gøre noget mere for at sandsynliggøre, at lejligheden i Tyskland faktisk danner den primære ramme om jeres liv og ikke bare er et sted, hvor du har din adresse.

Du er velkommen til at scanne de afslag, du har fået, og lade ÆUG´s rådgivning kigge på dem, så du kan få nogle mere konkrete input:

raadgivning@aegteskabudengraenser.dk

Besvar