Mig og min kone er lige flyttet tilbage til DK efter 4 måneder i Tyskland hvor vi begge har opholdstilladelse. Min kone i 5 år.
Jeg arbejdede i DK mens vi boede i Tyskland
Vores lejekontrakt var ikke tidsbestemt, men med en mundtlig aftale om vi flyttede efter ca 4 måneder.
Min kone har beholdt adressen i Tyskland.
Efter og jeg har snakket med udlændigestyrrelsen er jeg kommet i tvivl om vi skal flytte tilbage til Tyskland hurtigts muligt. De fortalte mig at de ligger vægt på om jeg kommer tilbage til samme adresse som jeg forlod og om den har været lejet ud i mellemtiden. Vi kommer tilbage til samme adresse og den har ikke været lejet ud(ejerlejlighed). Så er nervøs for afslag.
Jeg spurgte dem også om min kone må arbejde i DK under behandlings tiden og det må hun gerne, men kan blive straffet for illegalt arbejde hvis vi får afslag. Og straffen kan resultere i indrejse forbud i DK. I Tyskland må hun arbejde.
Arbejde til min kone er vigtigt for. Rent økonomisk er det svært at leve på 1 indtægt i DK, men arbejdet er vigtigt for min kone rent personligt.
Udover alt besværet med at finde lejlighed, betale for det, leje min ejerlighed ud, så er jeg nød til at tænkte mere langsigtet og mener selv det sikreste er at flytte tilbage til Tyskland.
Hvad mener i?
Flytte tilbage til tyskland?
Re: Flytte tilbage til tyskland?
Du kan lige så godt flytte tilbage straks , og så bruge mere tid i Tyskland . I kan jo så søge opholdskort til din kone mens i stadig bor der og skulle i få afslag så er der intet sket .
-
fundiver199
Jeg vil også vurdere, at sandsynligheden for, at et ophold af den karakter og varighed, du beskriver, ikke kan godkendes som en reel flytning, er temmelig høj. Så ny flytning til et andet EU-land eller ansøgning efter de danske regler (er der noget i vejen for det?) er givetvis vejen frem for jer.
Jeg blev færdig som bygningskonstruktør i februar, men modtog revalidering under uddannelsen, så der er stadig 2 år og 4 måneders karantæne.
Jeg skal eller skulle have startet på nyt arbejde onsdag, så det gør tilbageflytningen endnu mere irriterende. Men nok bedre at gøre det ordentlig nu og få ro engang i fremtiden.
Jeg skal eller skulle have startet på nyt arbejde onsdag, så det gør tilbageflytningen endnu mere irriterende. Men nok bedre at gøre det ordentlig nu og få ro engang i fremtiden.