Idag har min mand fået ophold under EU- reglerne- det tog US knap en måned at besvare vores ansøgning:) Jeg havde aldrig troet at de kunne arbejde så hurtigt!
Jeg vil lige dele hvad vi havde vedlagt af dokumentation som inspiration til andre der også skal søge tilbage.
Vi har boet i Malmø i 1 år og 9 måneder og bor her stadig. Vi havde vedlagt:
-kopi af fire måneders pendlerkort
-Dokumentation for at jeg blev sygemeldt under graviditet
-Dokumentation for forløb hos svensk jordmoder
-Dokumentation for fødsel af datter i Malmø
-Dokumentation for jævnlige besøg hos sundhedsplejersken.
-Bankudskrifter for hele forløbet
-kopi af kontrakt : 6 måneders fremleje, derefter ubegrænset lejekontrakt hos MKB
-dokumentation for min mands svenskundervisning + kopi af hans eksamens beviser
-Dokumentation af min mands aktivitetsforløb hos arbejdsformidlingen
-Køb af møbler leveret til adresse
-Køb af kabeltv, internet, mobiler og udskrift af forbrug
-Udskrift fra "min side" hos Eon, der viser EL forbrug og betaling af regninger
-Udskrift fra "min side" hos Radiotjænst (licens) Der viser betalte regninger
Ja vi havde faktisk vedlagt næsten 1000 siders dokumentation og jeg følte mig faktisk krænket over at US skulle have så meget indsigt i mit liv og er stadig frustreret på andres vegne.
Nå vi er enormt lettede nu og tak til ÆUG for gode råd og vejledning.
Er fuldstændig chokeret over US
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Er fuldstændig chokeret over US
Ja hvad ligner det at arbejde så hurtigt
Tillykke med det 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Er fuldstændig chokeret over US
Det er nemmere og hurtigere for US at tage stilling til en ansøgning, hvor der ikke kan herske nogen tvivl. Og det er også nemmere og hurtigere at give tilladelse end afslag, da Forvaltningsloven kun kræver, at en myndighedsafgørelse skal begrundes, hvis den ikke fuldstændig giver parten medhold.
Så den korte sagsbehandlingstid er givetvis et udtryk for, at jeres ansøgning ikke gav anledning til nogen form for tvivl om, hvorvidt den skulle imødekommes eller ej. Formentlig netop pga. den meget omfattende dokumentation og vel også pga. opholdets varighed, der ligger langt væk fra enhver mulig gråzone.
Og så kunne man jo lige så godt få jeres ansøgning ud af Verden, så I kunne komme videre med jeres liv. Og tilbage på US bord ligger så de ansøgninger, hvor der enten er tvivl om, hvad afgørelsen skal være, eller om hvordan argumenterne for et afslag skal formuleres. Det er der sådan set hverken noget mærkeligt eller noget kritisabelt ved. Så glæd I jer bare over den hurtige og effektive behandling af jeres ansøgning
Så den korte sagsbehandlingstid er givetvis et udtryk for, at jeres ansøgning ikke gav anledning til nogen form for tvivl om, hvorvidt den skulle imødekommes eller ej. Formentlig netop pga. den meget omfattende dokumentation og vel også pga. opholdets varighed, der ligger langt væk fra enhver mulig gråzone.
Og så kunne man jo lige så godt få jeres ansøgning ud af Verden, så I kunne komme videre med jeres liv. Og tilbage på US bord ligger så de ansøgninger, hvor der enten er tvivl om, hvad afgørelsen skal være, eller om hvordan argumenterne for et afslag skal formuleres. Det er der sådan set hverken noget mærkeligt eller noget kritisabelt ved. Så glæd I jer bare over den hurtige og effektive behandling af jeres ansøgning