fundiver199 skrev:Du skal nok lade være med at "snakke" med UDI men i stedet sætte din advokat - eller måske ÆUG - til at skrive nogle breve til dem. Så kan man nemlig henvise til de relevante paragraffer og behøver ikke "melde pas", når en medarbejder påstår noget, som er forkert
...
Re: Afslag på visum efter EU-regler
hvordan skal det forgå? da det kun er mig der har fulmagt i sagen? forståeligt nok
for advokat. men for EUG?
for advokat. men for EUG?
-
fundiver199
Din kone må da selv om, hvem hun vil give lov til at se de breve, hun har fået fra UDI. Og hvis hun giver ÆUG lov til at se dem, kan ÆUG skrive en pæn email til UDI og forklare dem reglerne. Det behøver vi ikke nogen fuldmagt for at gøre. Vi kan ikke føre sagen for din kone og bede UDI om at sende svaret til os, men vi kan godt blande os i den og oplyse UDI om, hvilke regler de skal følge.
Men det er helt op til jer. I kan også få en advokat på sagen. Et eller andet tror jeg bare, at I skal gøre, for det virker ikke, som om du magter at føre den selv. Det virker som om, de løber om hjørner med dig, og det bekræfter du jo sådan set selv, ved de ting du skriver her. Du ringer til dem, de binder dig noget sludder på ærmet, og herefter ved du ikke, hvad du skal sige.
Det kommer I ikke videre af.
Men det er helt op til jer. I kan også få en advokat på sagen. Et eller andet tror jeg bare, at I skal gøre, for det virker ikke, som om du magter at føre den selv. Det virker som om, de løber om hjørner med dig, og det bekræfter du jo sådan set selv, ved de ting du skriver her. Du ringer til dem, de binder dig noget sludder på ærmet, og herefter ved du ikke, hvad du skal sige.
Det kommer I ikke videre af.
så snart der er noget skal jeg nok sende det ind til ÆUG, hende jeg snakkede kendte heller ikke så meget til reglerne hun spurgte hendes kolegaer før hun fik
svaret mig på mine spørgsmål.. sagen er ikke færdig behandlet endnu..
hun bekræftede at jeg skulle sende min arbejdskontrakt hvis jeg skulle have sagen behandlet efter eu-regler.. hun henviste mig altid til og søge familiesammenføring i stedfor EU-visum..
hun mente også at da ikke var forskel på norske nationale regler og EU-regler..
det gjord mig virkelig sur.. at hun ikke har forstand på de ting som ansat i udi
der må vejlede folk til tider....
svaret mig på mine spørgsmål.. sagen er ikke færdig behandlet endnu..
hun bekræftede at jeg skulle sende min arbejdskontrakt hvis jeg skulle have sagen behandlet efter eu-regler.. hun henviste mig altid til og søge familiesammenføring i stedfor EU-visum..
hun mente også at da ikke var forskel på norske nationale regler og EU-regler..
det gjord mig virkelig sur.. at hun ikke har forstand på de ting som ansat i udi
der må vejlede folk til tider....
-
fundiver199
Det er da lige meget, om en eller anden telefondame kender reglerne. Det vigtigste er, at sagsbehandleren gør det 
jeg tænkte på om det muligt og henvise mig til et sted på nettet hvor jeg kan blive klogere på de
forskellige paragraffer vdr. EU-regler?
forskellige paragraffer vdr. EU-regler?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... retten.htm
Nederst er der link til EU-opholdsbekendtgørelsen.
Se også: http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?aid=84827
Nederst er der link til EU-opholdsbekendtgørelsen.
Se også: http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?aid=84827
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Som jeg har skrevet til dig pr. PB, beøver du vel umiddelbart ikke at gøre mere, når I allerede har klaget til UDI. Det er dog utilfredsstillende, at UDI angiveligt skal bruge 4 måneder på at behandle klagen, når det i direktivet hedder, at visum skal udstedes "uden unødigt ophold". Og det kunne du jo så få enten en advokat eller ÆUG til at formulere et pænt brev til UDI om. Et "rykkerbrev" om du vil, hvor der simpelthen gøres opmærksom på reglerne og herunder, at visum skal udstedes hurtigt.
Men du kan også bare læne dig tilbage og vente, og så får din kone sikkert sit visum om 3-4 måneder. Det her er jo også lidt jeres egen fejl, fordi I misforstod visumreglerne for 4 år siden
En anden løsning kunne være, at din kone måske kunne udfylde ansøgningsblanketten om opholdskort allerede fra sit hjemland. Så går tiden da med det, og hun behøver ikke vente på at få udstedt opholdskortet, når hun er ankommet til Norge. Og når UDI først har udstedt opholdskort til hende, skal hun jo slet ikke bruge noget visum.
ÆUG har for nylig fået en norsk søsterorganisation "Kærlighed Uden Grænser", og måske kan de vejlede dig lidt mere om, hvordan du nemmest kommer igennem al bureaukratiet i UDI.
Men du kan også bare læne dig tilbage og vente, og så får din kone sikkert sit visum om 3-4 måneder. Det her er jo også lidt jeres egen fejl, fordi I misforstod visumreglerne for 4 år siden
En anden løsning kunne være, at din kone måske kunne udfylde ansøgningsblanketten om opholdskort allerede fra sit hjemland. Så går tiden da med det, og hun behøver ikke vente på at få udstedt opholdskortet, når hun er ankommet til Norge. Og når UDI først har udstedt opholdskort til hende, skal hun jo slet ikke bruge noget visum.
ÆUG har for nylig fået en norsk søsterorganisation "Kærlighed Uden Grænser", og måske kan de vejlede dig lidt mere om, hvordan du nemmest kommer igennem al bureaukratiet i UDI.
fik afslag fra udi i dag.. og denne gang kan der ikke klages 
-
fundiver199
Nå. Men så må I jo søge igen eller whatever. Norge kan jo ikke bare vælge at lade som om, EU-reglerne ikke eksisterer. Send det seneste brev til rådgivningsmailen.
ja og det koster bare en formue være gang vi søger, da min ægtefælle bor så langt fra ambassaden 
jeg har en kopi af skemaet og de er fyldt 34,35.. i afslaget står der også at jeg kun bruger eu regler for at omgå den karens periode.. føler virkelig at der bliver snakket ned til mig..
som jeg skrev til dig blev vores ægteskab også ulovlig gjort.. jeg har
sendt afslaget til ÆUG....
sendt afslaget til ÆUG....
-
fundiver199
Og tilsyneladende kender UDI godt EU-reglerne men hæfter sig ved, at ægteskabet blev indgået, før din kone fyldte 18 år, og derfor ikke kan anerkendes i Norge. Og her må jeg simpelt hen melde pas. Juraen omkring det spørgsmål er jeg ikke godt nok inde i, og jeg tror, at du skal få noget hjælp i Norge. Eller evt. opgive Norge og flytte til et helt 3. EU/EØS-land som f.eks. Sverige.