...
Re: Afslag på visum efter EU-regler
Hvad begrundede de afslaget med? Begrundede de det med din kones tidligere visum?
ja det gjorde de..
de begrundede det med at hun ikke var i arbejd i hjemmelandet, hun ingen indtægt har. og at hun var ung 21 år gammel?
og at vi ingen børn har. selv om vi havde oplyst at vi har et barn på 8 mdr med dansk pas.
og at vi ingen børn har. selv om vi havde oplyst at vi har et barn på 8 mdr med dansk pas.
Jeg går ud fra at du har søgt om besøgsvisum til din kone. En af betingelserne for det er, at din kone kan sansynliggøre at hun vender tilbage igen. Min mand blev fx også spurgt om at fremvise en ansættelseskontrakt fra sit arbejde. Og når din kone ikke har noget at vende hjem til i Marokko, tolker de det åbenbart som om at hun sandsynligvis derfor heller ikke vil vende hjem igen. Nu skal du høre, du skal først og fremmest gøre det klart for dem at det er dig som vært der betaler for hendes ophold, for så vil de ikke snage i din kones økonomiske forhold. Send dem også dit barns dokumenter ind igen. Hvor bor barnet? Det eneste som kommer bag på mig er , at din kones alder bliver taget i betragtning.
barnet er i marokko sammen med mor. Et EU-visum skal jo udsteds så hurtigt så muligt for ægtefæller?
og gratis, det er hvad jeg har læst mig til. selv om jeg har betalt 60 euro for det..
og gratis, det er hvad jeg har læst mig til. selv om jeg har betalt 60 euro for det..
ja jeg har søgt et besøgs visum efter Eu-regler. de har en kopi af barnets pas med i dokumenterne. og
har sat kryds ved at det er mig der står for alt økonomisk..
har sat kryds ved at det er mig der står for alt økonomisk..
Det er helt forkert, hvis du har betalt 60 euro! Det tyder på, at sagen ikke behandles efter EU-regler. Du må nok engang insistere på, at du er EU-borger bosat i Norge, og at sagen skal behandles efter EU-regler. De står fx kortfattet her:
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_en.htm
http://europa.eu/youreurope/citizens/tr ... dex_en.htm
Khalid så har du Ikke søgt efter eu regler. Eu reglerne er gratis. Er du sikker på at du ikke har søgt efter de nationale norske regler ved en fejl?
-
fundiver199
Ja ansøgningen er tydeligvis ikke behandlet efter de særlige EU-regler. Er I sikre på, at I har udfyldt ansøgningsskemaet korrekt? Dvs. udfyldt rubrik 34 og 35 og undladt at udfylde de rubrikker, som er markeret med *?
Ambassader er ofte uvidende om de særlige EU-regler for visum. Så hvis man ikke selv sørger for at skære det ud i pap for dem og gøre alt rigtigt, så vil det tit gå galt.
Ambassader er ofte uvidende om de særlige EU-regler for visum. Så hvis man ikke selv sørger for at skære det ud i pap for dem og gøre alt rigtigt, så vil det tit gå galt.
jeg har udfyldt alle felter også 34,35. er det så fejlen jeg har fortaget mig?
-
fundiver199
Nej så må det være de ansatte på ambassaden, der bare ikke kan finde ud af at udføre deres arbejde ordentligt. Man må formode, at UDI omgør den beslutning og udsteder et visum til din kone. Og ellers må du sende en kopi af UDI´s afslag til rådgivningsmailen, så skal vi nok kigge på det.
Men umiddelbart lyder det altså bare som en helt banal fejl fra ambassadens side. Og det er vel også derfor, at der findes en klagemulighed.
Men umiddelbart lyder det altså bare som en helt banal fejl fra ambassadens side. Og det er vel også derfor, at der findes en klagemulighed.
lige i øjeblikket er der 4 mdr vente tid, så snart jeg får afgørelsen, hvis det er et afslag.
skal jeg nok sende det til ÆUG..
og tak for det mange svar...
skal jeg nok sende det til ÆUG..
og tak for det mange svar...
hej igen....
har kontaktet udi vdr. klagen og fik en snak med en af deres medarbejder. og hun mener
at ved brug af eu-regler bortfalder karensperioden ikke. og der må jeg så sige pass..????
har kontaktet udi vdr. klagen og fik en snak med en af deres medarbejder. og hun mener
at ved brug af eu-regler bortfalder karensperioden ikke. og der må jeg så sige pass..????
-
fundiver199
Du skal nok lade være med at "snakke" med UDI men i stedet sætte din advokat - eller måske ÆUG - til at skrive nogle breve til dem. Så kan man nemlig henvise til de relevante paragraffer og behøver ikke "melde pas", når en medarbejder påstår noget, som er forkert