EU opholdskort i Sverige og indrejseforbud til Danmark
EU opholdskort i Sverige og indrejseforbud til Danmark
Hejsa
Jeg har snakket med de danske myndigheder i dag, og de har oplyst mig, at selvom min ægtefælle har et EU opholdskort i Sverige kan hun ikke rejse til DK på ferie pga hun tidligere har modtaget indrejseforbud til DK. Giver dette mening?
Jeg er ikke sikker på, at indrejseforbud er det rigtige ord at bruge, men i hendes brev hvor hun er blevet oplyst om indrejseforbud står der på engelsk; "been registered in the danish visa register with a ban.."
Håber i kan hjælpe.
Jeg har snakket med de danske myndigheder i dag, og de har oplyst mig, at selvom min ægtefælle har et EU opholdskort i Sverige kan hun ikke rejse til DK på ferie pga hun tidligere har modtaget indrejseforbud til DK. Giver dette mening?
Jeg er ikke sikker på, at indrejseforbud er det rigtige ord at bruge, men i hendes brev hvor hun er blevet oplyst om indrejseforbud står der på engelsk; "been registered in the danish visa register with a ban.."
Håber i kan hjælpe.
-
fundiver199
Re: EU opholdskort i Sverige og indrejseforbud til Danmark
Indrejseforbud og visumkarantæne er to forskellige ting. Visumkarantæne betyder kun, at man ikke kan få et nyt visum i 3-5 år. Indrejseforbud er derimod noget mere alvorligt og betyder, at man er så uønsket i Danmark, at man ikke under nogen omstændigheder må komme her.
Så svaret på dit spørgsmål afhænger helt af, om hun har det ene eller andet. Hvis hun har indrejseforbud og under sit ferieophold i Danmark kommer i kontakt med politiet, risikerer hun at blive sendt tilbage til Sverige tvangsmæssigt. At hun så bare kan snige sig ind over grænsen igen dagen efter, da der jo ikke er nogen kontrol, det er så noget helt andet

Så svaret på dit spørgsmål afhænger helt af, om hun har det ene eller andet. Hvis hun har indrejseforbud og under sit ferieophold i Danmark kommer i kontakt med politiet, risikerer hun at blive sendt tilbage til Sverige tvangsmæssigt. At hun så bare kan snige sig ind over grænsen igen dagen efter, da der jo ikke er nogen kontrol, det er så noget helt andet
Bliver man så kørt hjem til døren af politiet ? For så spare man jo broafgiften...
closed1 skrev:Bliver man så kørt hjem til døren af politiet ? For så spare man jo broafgiften...
Jeg skal hilse og sige, at man bliver sat af ved brofæstet og så må blaffe hjem derfra, hvis man ikke har råd til en taxi – eller må gå de ekstra km til nærmeste busstoppested.
Det var da ærgeligt , der er da heller ingen offentlig service mere

-
fundiver199
Og umiddelbart betyder det så, at hun sandsynligvis ikke har indrejseforbud men visumkarantæne. Ellers må man nemlig formode, at der ville stå noget i retning af følgende:Mjohan skrev:"been registered in the danish visa register with a ban.."
"had been expelled from Danmark and prohibited from entering Danmark for xxx years and reported to the Schengen Information System (SIS) as unwanted in Schengen"
Så der burde umiddelbart ikke være nogen ko på isen. Men jeg skal understrege, at denne vurdering kun må tages som udtryk for en umiddelbar vurdering, da jeg jo ikke har haft mulighed for at læse brevet i sin helhed. Hvis Mjohan stadig er i tvivl om, hvorvidt hun har det ene eller andet, må han scanne brevet og sende det til:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Så kan han få et 100% sikkert svar.