Min kone og jeg har fået et svar fra Forsäkringskassen. Vi sendte oprindelig vores papirer til dem d.1/12 2011 , og har fået et svar fra dem igen henholdsvis d.1/6 & 8/6 2012.
Begge vores personnummerbevis får vi i starten af december 2011 samt opholdskort imellem jul og nytår 2011, på det grundlag at jeg er arbejdstager i Sverige.
D.1/6 får min kone svar fra Forsäkringskassen, (altså ca. 6 måneder senere vi har ansøgt) som beder hende om ekstra dokumentation for min arbejdstager situation
de skriver ;
D. 8/6 får jeg svar fra Forsäkringskassen som skriver, at jeg skal oplyse dem om min sidste arbejdsdag i Danmark og jeg skal underskrive papiret igen."Forsäkringskassen har mottagit dina handlinger för registrering i svensk socialforsäkring. Du har av Migrationsverket beviljats uppehållskort som anhörig till en EU/EES medborger. Det medför att det er är uppehållsrätten för din makas som skall bedömas. För att bli registrad behöver dina handlingar kompletteras med någon av följande punkter.
Observera att Migrationsverkets beslut att utfärda ett uppehållskort till dig som familjemedlem till EU/EES medborger, är inte en giltig handling och den styrker inte din uppehållsrätt så at du kan registreres hos Forsäkringskassan.
# Har du uppehållsrätt som grunder sig på att din make arbetar och forsörjer dig önskas kopia av makes seneste och om möjligt tidligare anställningsavtal innehållande:
Foretagets namn
Den anställdes namn
Dag anställningen påbörjades och eventuelt avslutas
Anställningsform (tillsvidare, tidsbegränsad, behovsanställd, etc.
Anställningsvilkor (arbetstid, lön, semestervillkor
Avtalet skal vara dateret och signerat av minst arbetsgivaren
# Foretag…
….
# Tilräcklige medel…
….
Mine spørgsmål lyder så.
1. Jeg havde (har) en enkelt mands virksomhed i Danmark og er ikke arbejdstager i DK , og ved derfor ikke hviken dag som jeg skal angive som min sidste arbejdsdag i Danmark?
2. Jeg var ansat på en 10 ugers kontrakt i Sverige, da jeg indgav ansøgningen i December til Forsäkringskassen, og har efterfølgende været sporadisk ansat som lønmodtager i Sverige. Hvor jeg sammenlagt har været ansat i 2 1/2 uge. Min næste kontrakt ligger fra Mandag d.25 Juni og en uge frem. Vil jeg stadig figure som en arbejdstager?
Forsäkringskassen har altså bedt om dokumentation fra os inden d.27 Juni og jeg tænker om min situation kan have nogen indflydelse på deres beslutning?
MVH och tak for jeres tid, håber der er en der kan hjælpe.