lejlighed i sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
emossa

lejlighed i sverige

Indlæg af emossa » 17.05.2012 15:32:03

hej

jeg har lejet et værelse i et 4 rums lejlighed i sverige, vi har adgang til alt i lejligheden, dele bolig..

vi er 2 og har et fællesbarn, har været gift i 5 år.
mit spørgsmål er om det er muligt at leje et værelse i den lejlighed, indeboende hos en anden. ?
det er et fint stort værelse hvor der er plads til os alle tre.
og vi skal have en familiesammenføring
nogen som kan hjælpe ?? :shock:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: lejlighed i sverige

Indlæg af mh1 » 17.05.2012 19:16:02

Bare værelset ikke er et 'gennemgangsrum', dvs. bare det kun har en dør, som I kan lukke bag jer, så er det i orden.
mh
Rådgiver for ÆUG

emossa

Indlæg af emossa » 18.05.2012 09:56:41

mh skrev:Bare værelset ikke er et 'gennemgangsrum', dvs. bare det kun har en dør, som I kan lukke bag jer, så er det i orden.
Tusind tak for svaret. Det er ikke et gennemgangsrum. Det er et værelse vi kan låse og alt det. Så der er ikke et krav på hvor stort det skal være osv.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 21.05.2012 06:34:35

Nej men hvis I senere vil flytte til Danmark via EU-reglerne, så er det et krav, at du skal have været reelt bosat i Sverige. Og her må man sige, at det trækker noget ned i den samlede vurdering, hvis jeres boligforhold har været meget primitive, idet dette alt andet lige taler for, at du ikke har etableret en fast tilværelse i Sverige, men kun har været på et midlertidigt besøg.

Så kravene til den øvrige dokumentation vil alt andet lige være noget strengere, hvis man har boet på den måde. Og navnlig vil der som udgangspunkt være en stærk mistanke om proformaadresse, hvis man har boet på et lejet værelse i Sverige og samtidig har rådet over en større og bedre bolig i Danmark. Eller måske bare har haft mulighed for at bo hos venner og familie i Danmark under forhold, der er mindst lige så bekvemme som det lejede værelse, og dermed måske samtidig bo tættere på job eller studie i Danmark.

Så hvis man f.eks. er flyttet fra sine forældre med bopæl i Hovedstadsområdet til et lejet værelse i Malmø og herefter tilbage til sine forældre igen, så skal der rigtig meget til at overbevise Udlændingestyrelsen om, at man ikke reelt har boet hos sine forældre hele tiden.

sanne_

Indlæg af sanne_ » 01.06.2012 17:16:36

Jeg har en flot stor 3 vær. lejlighed i malmø som jeg vil udleje permanent ,skriv til : sanne150@yahoo.se for mere info

Besvar