Sverige - Migrationsverket kræver

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kahled

Sverige - Migrationsverket kræver

Indlæg af kahled » 16.05.2012 11:26:39

Kære alle,

Jeg skriver på vegne af min bror, og håber I kan hjælpe med jeres gode råd og erfaringer :)

Min bror har søgt om ”residence card” i Sverige, altså familiesammenført med hans britiske kone, og hun studerer i Sverige.

Migrationsverket har svaret med, at ansøgningen mangler disse 2 krav:

• An assurance that you have sufficient funds for the support of your family members.
• Documented proof that you have comprehensive health insurance that is valid in
Sweden for all family members.

Spøgsmålet er: hvor/hvordan kan man tegne en sygeforsikring, som dækker ham i Sverige? skal denne sygeforsikring være tidsbegrænset? … Vi har kontaktet nogle danske og også svenske forsikringsselskaber, hvor de i begge lande, spørger om personnummeret, hvilket min bror ikke har i Sverige, han befinder sig i Sverige på et turist visum.

Jeg kan og vil forsørge min bror, og vil således underskrive en erklæring om forsørgelse, kan dette bruges som dokumentation for at have ” sufficient funds”?

Jeg håber I kan hjælpe, og på forhånd tak :)

fundiver199

Re: Sverige - Migrationsverket kræver

Indlæg af fundiver199 » 25.05.2012 08:12:10

Kære Khaled

Din bror udnytter EU-reglerne, så derfor har du placeret dit indlæg i det forkerte underforum. Det er nok årsagen til, at du ikke har fået nogen svar før nu. Din bror er løbet ind i det samme problem med dokumentation for sygeforsikring, som du kan læse om i utallige indlæg i det forum, som dit indlæg nu også er flyttet til, nemlig "ophold efter EU-regler".

Besvar