Er der noget vi mangler???

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Twetty87

Er der noget vi mangler???

Indlæg af Twetty87 » 07.05.2012 19:40:22

Så har vi fået samlet vores fine ringbinds mappe.. Det tog mig også kun næsten 3 timer og få printet alt ud og færdig gjort den - selvom jeg har ordnet en masse undervejs.... :)

Vi har vedlagt følgende som dokumentation på faktisk og reelt ophold:

1. Ansættelses kontrakt og lønsedler fra DK.
2.Kvitteringer på rejse til og fra Malmø ved fremvisning af lejlighed.
3.Lejekontrakt Sverige. Samt min egen fremleje kontakt af min andels lejlighed i dk.
4.Opsigelse af licens og internet i DK.
5. Kvitteringer fra flytningen ( leje af flyttevogn, samt bro billet)
6.Kopi af folkebogføring i Sverige(mig) samt papir fra migrationsverket - at de behandler min mands sag
7. Kopi af godkendelsen fra styrelsen (leje boligen i sverige) samt kopi af indbo forsikring.
8. Køb og regninger for internet i Sverige.
9.Kopi af togbilletter ved besøg af familie i Stockholm - samt kopi og kvitteringer på koncerter i Malmø.
10.El-regninger Sverige.
11.Kontoudtog fra 1.jan - 5.maj.
12. Kvitteringer for alle køb ( med kort) i samme periode....
13. Udskrift fra mit danske mobil nr.... Dato - tid og sted jeg har sendt sms ´er og modtaget opkald i udlandet...
14. Kopi af månedskort til toget... (som self. er købt og betalt med mit Dankort)
15. Billeder fra brylluppet, polterabend og familiebesøg i Sverige.

Er der noget vi mangler??????
Eller er det mon ok??? - har prøvet og samle al vores haben gut fint sammen :)

Vi har boet i Sverige i lidt over 4 mdr. nu... Og ville rigtig gerne hjemme inden efteråret...
Så kryds alt hvad krydses kan :)
Det lyder til at der er lang ventetid i øjeblikket... Og mon ikke at den bliver længere - efter de danske regler ændres 15.maj....

Panicbutton

Re: Er der noget vi mangler???

Indlæg af Panicbutton » 10.05.2012 23:38:14

• Først, det ser ud til at I har det mest gængse med, men I kan være uheldige at jeres sag skal være fuldt oplyst (det har juristerne ved Udlændingeservice, det ofte med at glemme at oplyse), og det kan forlænge behandlingstiden betydeligt.
  • Det eneste jeg synes jeg lige kunne sætte en finger på, er måske at du bør sende en kopi af vielsesattest, sammen med billederne :lol:
  • Først, et lille råd, forvent ikke at mappen bliver nærlæst, og forvent at de leder efter tvivlsspørgsmål så godt de kan. Det er i hvert tilfælde, min erfaring.
    Står der f.eks i din lejekontrakt at varme er inkluderet, så sørg for at lave en side, attesteret "vigtige bemærkninger", som ligger forrest i ringbindet.
    Nævn på denne side, hvad der skal lægges mærke til, og på hvilken side dette står - vær endda så venlig at bruge markeringspen på diverse passager du vil fremhæve ved alle punkterne.
Edit:
  • Hvis I har/har haft en svensk bankkonto - til betaling af husleje, faste udgifter under opholdet, så send kontoudtog med fra dette også, da jeg ikke ved om du kun har en dansk konto, eller om du har både og.
  • Udlændingeservice vil (taler her af erfaring erfaring) også stille spørgsmål ved dokumentation for et dagligdagsforbrug i kvitteringer, hvor de kigger på de sidste 4 cifre i kortnummeret. Godt nok oplyser de ikke det åbenlyse, at de også vil se en kopi af kortet der er brugt til købene, for at sammenligne cifrene (det virker lidt absurd at man har stalket den sammen person om og om igen, og stjålet vedkommendes kvitteringer hver gang man har været i supermarkedet).
Rent ud sagt, forvent at du skal snakke til Udlændingeservice, som du gør til et 4-årigt barn, selvom det kan virke lidt bizart :|

Held og lykke med ansøgningen om familiesammenføring herfra. Alt tyder på at i kommer til at klare den i første hug.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 11.05.2012 07:51:45

Nogle har været ude for at blive afkrævet fotokopi af såvel for- som bagside af deres kontokort. DET SKAL I IKKE GIVE FRA JER!

Fotokopi af forsiden er alt rigeligt, og burde være overflødigt, når der samtidig er kvitteringer og kontoudtog.
mh
Rådgiver for ÆUG

Panicbutton

Indlæg af Panicbutton » 13.05.2012 06:57:20

mh skrev:Nogle har været ude for at blive afkrævet fotokopi af såvel for- som bagside af deres kontokort. DET SKAL I IKKE GIVE FRA JER!

Fotokopi af forsiden er alt rigeligt, og burde være overflødigt, når der samtidig er kvitteringer og kontoudtog.
Jeg glemte vist at nævne i denne sammenhæng, tag forbehold for jeres rettigheder kontra udlændingestyrelsens rettigheder ift. jeres privatliv.

Censurer gerne de første 12 cifre på forsiden af kortet, da de ingen reel brug har for disse alligevel. (Hvis I vælger at indsende en kopi af det anvendte kort).

Besvar