Ja jeg er ny her. Havde aldrig tænkt mig at jeg skulle skrive herinden men sådan er det jo.
Jeg har været på udveksling i et EU land og har mødt en kæreste hernede. Ved et uheld som burde ligge på omkring 2% (både kondom og fortrydelses pile blev brugt) er hun blever gravid. Vi vil ikke få en abort og nu er hun i 3 måned så det er forsent.
Hun bliver færdig omkring september med sit studie og det samme gør jeg.
Jeg vil nu meget gerne have hende til Danmark så hun kan føde her, men for at kunne det skal hun have gult sygesikring. Det kræver opholdstilladelse og for at få det skal hun:
arbejde: som gravid for hun næppe et, hun kan heller ikke dansk.
Studie: Så skal hun søge ind et sted og det er forsent nu.
Selvforsøgende: Det kan hun heller ikke rigtigt
Egen virksomhed: lolcopter!!!
Familie relatered: Den sidste del fatter jeg ikke helt. Hun er gravid, så ja vi får et barn sammen men ikke før november. Vi vil helst ikke giftes endnu.
Jeg ved ikke hvordan jeg ellers kan få hende hertil med gult sygesikring, vil meget nødigt have hun skal føde alene
Jeg burde kunne få et arbejde eller blive ledig (støtte fra min A kasse) som vi nok skal kunne overleve på. Men jeg ved ikke om det er nok bevis på at jeg kan forsøge hende.
Troede faktisk det ville være nemt da hun er EU borger men det ser ikke sådan ud.
Ethvert råd bliver værdsat!