Opholdstilladelse i DK!
Opholdstilladelse i DK!
Hejsa.. Håber lidt på hjælp herfra da det er fuldkommen umuligt for mig at forstå websiden nyidanmark.dk og reglerne, det er alt for indviklet for mig lige p.t. Jeg er dansk statsborger og er gift med en colombiansk sød fyr siden d. 24 maj 2011. Vi ansøgte om opholdstilladelse efter EU reglerne for 8 måneder siden og fik besked på svar efter 3 måneder, vi ventede og ventede indtil idag min tlf ringede imorges og udlændingeservice sagde afgørelsen var klar. Vi tog afsted og fik afgørelsen fra en person der dårligt selv kunne snakke dansk, kun vejledte os overhovedet ikke om hvordan man kunne klage o.s.v. og var meget uhøflig. Jeg læste sagen igennem, og der stod de afviste pga jeg ikke var meldt udrest i CPR. og at vores dokumentationer ikke var nok mht. Min mand opholdte sig i UK i 2 år, hvilket der stod i ansøgningen var max. tid at skulle opholde sig, samtidigt var vi der jo sammen i 6 måneder og hjemvendte sammen fra et andet EU land. Vi ansøgte, og gav papirer fra skolen vi studerede på, papirer fra visum fra min mands pas, og alligevel siger de nej og de ikke tror på han opholdte sig i de 2 år. :@ JEG ER RASENDE.. Hvad skal jeg gøre, jeg har tænkt mig at klage til justitsministeriet, men ved slet ikke hvordan det fungerer! Jeg er på dybt vand, og vil virkelig ikke miste min mand! Jeg er på kontanthjælp, og står ikke til rådighed på arbejdsmarkedet, derfor har jeg ikke lov til at forlade landet, han har dog heller ikke arbejdstilladelse så derfor er der heller ikke mange penge for os at rejse til colombia for.. Vi udfyldte alt der skulle, og opfyldte ALLE krav de bedte om, da UDLÆNDINGESERVICE gav os den ansøgning i hånden og sagde vi opfyldte de krav også siger de fandme nej!
Hjælp os.. Hilsen fra Julie Benn og Felipe ..
Hjælp os.. Hilsen fra Julie Benn og Felipe ..
-
fundiver199
Re: Opholdstilladelse i DK!
Hvis du vil have hjælp til en klagesag, må du scanne afgørelsen og sende den til rådgivningsmailen:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Det siger sig selv, at man ikke kan forholde sig til en myndighedsafgørelse uden at læse den i sin helhed.
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Det siger sig selv, at man ikke kan forholde sig til en myndighedsafgørelse uden at læse den i sin helhed.
Problemet er at jeg hverken scanner, printer eller noget som helst har. Har ikke engang tiden til at klage da det nu er weekend og fra onsdag har alt lukket pga påske!
-
fundiver199
Biblioteket har en PC og en scanner, som du kan låne evt. mod en beskeden betaling. Og de har åbent i morgen lørdag.
Sætter pris på hjælpen, men hvad kan de gøre ved jeg sender det til dem? var det ikke justitsmisieriet man skulle sende det til? Jeg spiller ikke dum, jeg er sku bare dum på det her område, ikke fordi jeg har giftet mig før og søgt opholdstilladelse til nogen før 
-
fundiver199
Vi kan ikke hjælpe dig uden at se brevet fra Udlændingestyrelsen, så derfor må du sende det til os dvs. til ÆUG`s rådgivning. Du kan ikke scanne brevet og offentliggøre det her i forum, så derfor må du bruge en anden af de i alt tre rådgivningsformer, som ÆUG tilbyder, nemlig forum, email og telefon.
Det svarer helt til, at du tager brevet i hånden og går ned til en advokat eller en retshjælp og beder dem om at hjælpe dig med at forstå, hvad der står i brevet, og hvad dine handlemuligheder er. Hvis du ankommer et sådant sted uden at have taget brevet med dig, vil det første, de vil gøre, også være at bede dig om at tage hjem og hente det.
Det svarer helt til, at du tager brevet i hånden og går ned til en advokat eller en retshjælp og beder dem om at hjælpe dig med at forstå, hvad der står i brevet, og hvad dine handlemuligheder er. Hvis du ankommer et sådant sted uden at have taget brevet med dig, vil det første, de vil gøre, også være at bede dig om at tage hjem og hente det.
Okay.. Mange tak, havde ingen anelse om at du var fra Æeg..