1 måned siden ambassademöde - ingen tegn - normalt?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Milud

1 måned siden ambassademöde - ingen tegn - normalt?

Indlæg af Milud » 04.04.2008 19:37:55

Hej alle,
Spörgsmål vedr. svenske nationale lösning.

Siden konen gik til mödet i ambassaden (ca. 1 måned) er der ikke sket noget, ingen brev el. indkaldelse fra migrationsverket - burde jeg väre bekymret?

Eneste kontaktpunkt med ambassaden/migrationsverket indtil videre med har väret ambassade möde.
Har vi gjorte noget galt - skal man selv tage kontakt til dem i sverige el. noget?

Der er nogle der har väret 1 år om at få svar - mens andre har ventet 4 måneder. Er der nogle tips for at skubbe processen?

Er der bestemte faktorer, der forlänget hhv. forkorter processeringstiden ?

på forhånd tak,
Mvh.

chris

Indlæg af chris » 04.04.2008 21:40:37

jeg tror ikke I skal være bekymret. 1 månede er ingen ting på migrationsverket. og hvad jeg har hørt så tager det oftes længer tid med de nationale regler og der er nok også mange flere der søger via dem. så der er sikkert en masse før jer. de siger at det kan tage op til 18 mdr. men det er selvfølgelig ikke sjovt at vente. det er heller ikke alle der bliver kaldt til samtale. og hvis ens forhold er et langt tids forhold så er det også nemmer og sådan er der så mange ting der skubber det eller forlænger tiden.

så vær tålmodig og ring evt. og hør om de har modtaget jeres sag. og få der info om hvor lang tid de regner med at der vil gå.

Christina Bonita

Annette

Indlæg af Annette » 07.04.2008 08:31:36

Hej Milud

Vi har også søgt via de svanske regler via Ankara. Det fremgår af migrationsverkets materiale at der går 1 måned fra interview til registrering på migrationsverket. Bedste måde for at skubbe sagen igang, er at kontakte migrationsverket igen og igen - på den gode måde. Ring og hør om sagen er registreret, få et direkte nr til Jeres sagsbehandler, kontrakt ham/hende gog spørg ind til hvordan det går med sagen og tilbyd din hjælp. Vi ventede 3 måneder inden vi hørte fra migrationsverket og herefter gik der 1½ måned inden svaret forelå.
Når du har svaret migrationsverkets spørgeskema eller været til deres interview i Sverige, så kan din partner kontakte ambassaden og forhøre sig om hvorvidt der foreligger et resultat eller svar fra migrationsverket.

Sålænge forholdet bygger på kærlighed og der ikke opstår komplikationer, så kan I roligt slappe af og være indstillet på at få ophold indenfor 2-4 måneder fra nu.

Milud

Indlæg af Milud » 17.04.2008 18:08:57

Hej

Så har jeg fået brev fra migrations- (efter ca. 3 uger) og skatteverket (1 måned).

Den anden par venter stadig med deres sag selvom de startet for mig... mærkligt.

Nåh, men jeg startede nyt tråde for at spørge om de specifikke brev jeg fik:
Fik "Bosättningskontroll/Forfrågan Flyttning till utlandet"
viewtopic.php?t=1383

Synes skatteverkets brev er maerkligt

Mvh.

Besvar