Hej Alle,
Jeg har nogle spørgsmål håber at der nogle der kan svare mig på dem..
Jeg er 28 år og min er 29 år vi flyttet til Sverige sammen i september og blev gift der over, min mand er registret i Sverige og har får 1 mdr siden fået sin opholdskort efter EU.. Vi købte en lejlighed der over og har taget lån i banken i Sverige.. og jeg arbejder i DK
Mit spørgsmål er vi har tænkt os at flytte tilbage til DK og søge fs efter EU-reglen.
1) Hvornår er bedst at søge tilbage og hvordan skal man gøre det.
2) Hvad for en blanket skal jeg bruge? eller skal jeg selv tage til us og bede og den?
3) Får man en lister af us over hvad man skal dokumentere for sit ophold i sverige?
4) Når man indgiver ansøgning hvor langtid tager det ca. man får afgørelse i ens sag? er det bedste flytte til dk mens ens sag er under behandling i us?
5) Hvis man får et ja hvor langtid har man til at flytte til dk? der man skal finde sig et bolig i dk. Jeg har skrevet op til boligselskab i mange år kan stadigvæk godt få lejlighed hvis jeg beder dem om det. hvornår skal jeg gøre det allerede efter vi har indgivet ansøgning? der jeg vil meget gerne sælge min bolig her i Sverige så vi ikke står med to husleje.
Jeg beklager har så mange spørgsmål jeg håber der nogen her inde som kan svare på min spørgsmål.
Takker endnu en gang
Sinem
Hjem til DK
Re: Hjem til DK
Tak closed1 for info
Jeg kunne godt tænke mig om nogen vil dele deres oplevelse med tilbage rejse til DK
Tak Sinem
Jeg kunne godt tænke mig om nogen vil dele deres oplevelse med tilbage rejse til DK
Tak Sinem
Godaften,
Jeg er gået i gang med at kigge på blanketten EU/FA1. Da vi har samlet alt dokument..
Mit spørgsmål går ud på skal vi udfylde alle de 22 sider? Jeg har lidt svært ved at gennemskue blanketten, jeg vil helst ikke udfylde noget forlidt eller for meget.
Jeg håber nogen vil være hjælpsom til at guide mig igennem..
På forhånd tak
Sinem
Jeg er gået i gang med at kigge på blanketten EU/FA1. Da vi har samlet alt dokument..
Mit spørgsmål går ud på skal vi udfylde alle de 22 sider? Jeg har lidt svært ved at gennemskue blanketten, jeg vil helst ikke udfylde noget forlidt eller for meget.
Jeg håber nogen vil være hjælpsom til at guide mig igennem..
På forhånd tak
Sinem
Selvfølgelig skal man udfylde hele blanketten , ærligt og redeligt . Og hvis der er spørgsmål om man har børn og man er barnløs så skal man jo ikke skrive . Jeg har ingen børn men min fætters nabo er gravid og forventer at nedkomme om 2 uger